به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دنبال یک اقدام اجرایی از سوی قانونگذار اوراق بهادار مالزی، هیوبی گلوبال (Huobi Global) دستور تعطیلی فعالیت‌های خود در این کشور را صادر کرد.

طبق بیانیه رسمی کمیسیون اوراق بهادار مالزی (SCM) در 22 می (1 خرداد)، هیوبی گلوبال نتوانست به عنوان اپراتور صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کند و باید تمام فعالیت‌های خود را متوقف سازد. به این شرکت دستور داده شده تا وب سایت و برنامه‌های موبایل خود را در فروشگاه اپل و گوگل پلی غیرفعال کند.

همچنین انتظار می‌رود که صرافی ارز دیجیتال تبلیغات محصولات و خدمات خود را از طریق ایمیل و رسانه‌های اجتماعی به کاربران مالزیایی متوقف کند.

SCM خاطرنشان کرد که تصمیم آن ناشی از نگرانی‌هایی در مورد انطباق هیوبی با الزامات نظارتی محلی است. تنظیم‌کننده پس از ثبت نام SCM، به سرمایه‌گذاران مالزیایی نیز دستور داده است تا معامله در این پلتفرم را متوقف کرده، وجوه را برداشت کنند و حساب‌های خود را ببندند.

هیوبی گلوبال در نوامبر 2022 (آبان 1401) پس از خرید این شرکت توسط اِبوت کپیتال بایوت فاوند About Capital) Buyout Fund) در ماه قبل، تحت تغییر نام تجاری قرار گرفت. به دنبال اخبار مربوط به اقدامات اجرایی SCM، سخنگوی شرکت به کوین تلگراف گفت که این سفارش مربوط به هیوبی نیست که پس از تغییر مالکیت در سال گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد:

“در پاسخ به گزارش‌های اخیر، ما می‌خواهیم توضیح دهیم که وضعیت مشخص شده مربوط به نهاد قبلی هیوبی و سهامداران سابق است. این مورد با پلتفرم فعلی هیوبی، که به انطباق دقیق مقررات جهانی در سطح جهانی پایبند است، مرتبط نیست.”

هیوبی گلوبال از آگوست 2022 (مرداد 1401) پس از صدور هشدار SCM به سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه صرافی بدون مجوزهای لازم در این کشور فعالیت می‌کند، از آگوست 2022 در تیررس رگولاتور اوراق بهادار مالزی قرار گرفته است.

پس از اعلام عمومی، هیوبی نشان داد که در حال مذاکره با تنظیم کننده‌های مالزی در مورد عملیات منطقه‌ای خود است. این شرکت در ابتدا یک شرکت کارگزاری به نام هیوبی لابوان (Huobi Labuan) را در نوامبر 2020 (آبان 1399) با یک دوره 9 ماهه موقت راه‌اندازی کرد تا معاملات ارز دیجیتال و مشتقات را ارائه دهد.

در سال 2022 (1401)، صرافی ارزهای دیجیتال بایننس با به دست آوردن سهامی در پلتفرم معاملاتی تنظیم شده MX گلوبال توانست جای پای خود را در بازار مالزی محکم کند. بایننس در اواسط سال 2021 (1400) در وضعیتی مشابه با هیوبی قرار گرفته بود و به دلیل نداشتن تأییدیه لازم نظارتی، دستور توقف فعالیت در منطقه به او داده شد.

طبق وب سایت SCM، تنها چهار شرکت به عنوان اپراتورهای ارز دیجیتال شناخته شده ثبت شده‌اند که شامل لونو مالژیا (Luno Malaysia)، ام‌اکس گلوبال (MX Global)، سینگی (Sinegy) و توکنایز تکنالاجی (Tokenize Technology) هستند و این لیست آخرین بار در آگوست 2022 به‌روز شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array