به گزارش ایران دکونومی، دبیر کل بانک مرکزی در نخستین همایش ملی قرض‌ الحسنه با بیان اینکه در حال حاضر 10 درصد از تسهیلات نظام بانکی به شکل قرض الحسنه پرداخت می‌شود، گفت: دستورالعمل جدید اجرایی صندوق‌های قرض‌ الحسنه در سال آینده (1402) ابلاغ می‌شود.

نخستین همایش ملی قرض الحسنه به مناسبت 14 اسفند روز قرض الحسنه برگزار شد. در این همایش محمد طالبی، با بیان اینکه 10 درصد از تسهیلات بانکی صرف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه می‌شود گفت، این رقم نشان از رشد قابل توجه قرض‌الحسنه در شبکه بانکی کشور دارد. وی تأکید کرد که این 10 درصد علاوه بر سایر مبالغی است که از طریق صندوق ها پرداخت می‌9شود. به گفته طالبی، نظام قرض‌الحسنه‌های خانوادگی و صندوق‌های خارج از شبکه بانکی باید تقویت شود و آنچه که اهمیت دارد، باید چالش‌های نظام مالی را در نظر بگیریم که با مصوبات شورای پول و اعتبار منطبق باشد.

دبیر کل بانک مرکزی با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در مورد دستورالعمل نظارت بر صندوق‌های قرض‌الحسنه کوچک با سرمایه کمتر از 400 میلیارد تومان و تک شعبه‌ای، گفت که گام خوبی برای نظارت بر صندوق‌ها برداشته شده است و هدف ما رونق قرض‌الحسنه در کشور است.

قرض الحسنه

طالبی همچنین عنوان کرد، اساس‌نامه‌ای برای صندوق‌های قرض‌ الحسنه تهیه شده که پس از تصویب در شورای پول و اعتبار برای اجرا در صندوق‌های تک شعبه‌ای و بزرگ در سال آینده ابلاغ می‌شود. به گفته وی، در حال حاضر افراد زیادی در شبکه بانکی هستند که حاضرند منابع خود را در خدمت منافع قرض الحسنه و برای حل مشکلات مردم و کار راه‌اندازی در اختیار افرادی قرار دهند، اما مهمترین مسئله آنها اعتماد به بانک است. بانک باید منابع آنها را در جهت اهدافی که مد نظر آنهاست، به صورت قرض‌ الحسنه پرداخت کند. دبیر کل بانک مرکزی اظهار داشت: در قرض‌الحسنه علاوه بر انگیزه‌های الهی و نیت معنوی، مهمترین مسئله جلب اعتماد افراد است و منابع آنها باید در جایی مصرف شود که مد نظر آنها است.

 

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلیک کنید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array