به گزارش ایران دکونومی، رقم قرارداد نیمار با تیم فوتبال «الهلال» طی دو فصل به ۳۰۰ میلیون دلار می‌رسد. یعنی سعودی‌ها بابت راضی کردن ستاره ۳۱ ساله برزیلی حاضر شدند سالی ۱۵۰ میلیون دلار بپردازند که به‌پول خودمان معادل هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان است.

طبق محاسبات اسکای‌اسپورت ستاره سابق «پی‌اس‌جی» هر روز تقریباً ۳۵۴ هزار یورو و هر ساعت ۱۴ هزار و ۷۰۰ یورو دریافت می‌کند و عربستانی‌ها به‌ازای هر دقیقه و ثانیه به‌ترتیب ۲۴۶ و چهار یورو به نیمار حقوق می‌دهند.

رقم قرارداد این بازیکن فوتبال با الهلال طوری تنطیم شده که در مدتی که همین چند سطر را خواندید، احتمالاً ۷۶ یورو به‌حساب فوق ستاره برزیلی واریز می‌شود و اگر بخواهیم به‌پول خودمان محاسبه کنیم، به‌ازای هر ثانیه معادل ۲۱۲ هزار تومان است. نیمار به‌خاطر عقد قرارداد با الهلال دقیقه‌ای ۱۳ میلیون و ۳۸ هزار تومان دریافت می‌کند و رقم قرارداد نیمار با تیم فوتبال الهلال به‌ازای هر ساعت به مرز ۷۸۰ میلیون تومان می‌رسد و این عدد بابت هر روز حدود ۱۸.۵ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

به نظر میرسد که عربستان به هیچ درخواست این بازیکن فوتبال نه نگفته است.  علاوه‌بر سرآشپزی که «نیمار» با خودش از برزیل به ریاض برده، باید یک کمک‌آشپز عربستانی هم به‌شکل تمام‌وقت در خانه‌اش حاضر باشد. ارزش خودرو‌های لوکسی که نیمار برای خودش و همراهانش از مدیران تیم عربستانی طلب کرده، به‌حدود نیم‌میلیون پوند می‌رسد و یخچال بازیکن جدید الهلال هیچوقت نباید از آبمیوه آکای خالی بماند.

از سوی دیگر، قرداد نیمار با الهلال شامل آپشن‌های خاص و منحصر به‌فردی می‌شود، این وسط پاداش ۱.۷ میلیون یورویی نیمار در الهلال تقریباً از همین حالا تضمین‌شده است و تا الان به‌خاطر همان یک‌باری که نیمار زیر پست اینستاگرامش از عربستان سعودی اسم برده، ۵۰۰ هزار یورو دیگر صاحب شده است. به این ترتیب، بابت تبلیغ عربستان در اینستاگرام به‌ازای هر پست ۵۰۰ هزار یورو دیگر دریافت می‌کند. و از سوی دیگر برای هر برد تیم «الهلال» ۸۰ هزار یورو پاداش دریافت می‌کند!

رقم قرارداد نیمار با الهلال با ارزش قصر لوکس «بن‌سلمان» در فرانسه برابری می‌کند. نیویورک‌تایمز قصر مجلل بن‌سلمان در پاریس را گرانقیمت‌ترین خانه دنیا معرفی کرده و ادعا می‌کند خانه‌ای که به‌وسعت ۵۷ هکتار در سال ۲۰۱۵ بنا شده، ۳۰۰ میلیون دلار یعنی معادل قرارداد دو ساله نیمار با الهلال ارزش دارد. استخر سرپوشیده بزرگ، سینمای اختصاصی، آکواریوم بزرگ و زمین اسکواش بخشی از عمارت ۳۰۰ میلیون دلاری بن‌سلمان در فرانسه است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید: اگر یک کارمند ماهیانه 15 میلیون تومان حقوق بگیرد و 4000 سال عمر کند، نمی‌تواند به مبلغ قرارداد این فوتبالیست برسد. بارها گفته شده است که دستمزد فوتبالیست‌ها را با مردم عادی نباید مقایسه کرد ولی نمی‌گویند چرا؟ از کی چنین شد؟ دویست سال پیش که چنین نبود، فوتبالیست ارزش افزوده‌ای برای جامعه نداشت که چنین قدر ببینند و بر صدر نشیند.

شاید بگویید مقایسه یک کارمند و یک بازیکن فوتبال صحیح نیست. اما حتی دانشمندان هسته‌ای هم یک هزارم حقوق فوتبالیست‌ها را دریافت نمی‌کنند. آنچه مسلم است پرداخت دستمزدهای نجومی باعث بالا رفتن عمومی انتظارات بازیکنان فوتبال نیز شده و به این ترتیب هیچ بخش خصوصی به سادگی جرات تیم‌داری نخواهد یافت.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array