به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هنگ کنگ درصدد است اجازه دهد سرمایه‌گذاران خرد به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) دسترسی پیدا کرده و مستقیماً در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

جولیا لئونگ (Julia Leung)، مدیر اجرایی کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی هنگ کنگ (SFC)، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که این رگولاتور در حال ارزیابی این محصولات سرمایه‌گذاری برای بخش خرده فروشی است، زیرا این منطقه همیشه از “پیشنهادات تازه برای استفاده از فناوری‌های نوآورانه با هدف ارتقای سطح کارایی و تجربه مشتریان” استقبال کرده است.

این اظهارنظرهای لئونگ پس از آن منتشر شد که ماه گذشته کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی هنگ کنگ (SFC) دستورالعمل‌های خود در مورد فعالیت‌های مرتبط با دارایی‌های مجازی برای کارگزاری‌ها را به‌روزرسانی کرد و دامنه سرمایه‌گذاران را برای تعامل با ETFهای رمزارزی گسترش داد. این رگولاتور در بخشنامه خود خاطرنشان کرد که کارگزاری‌ها را ملزم می‌کند تا مشتریان خود را قبل از انجام هرگونه معامله، با آزمون تخصصی به لحاظ داشتن دانش کافی برای کار با دارایی‌های مجازی ارزیابی کنند. سرمایه گذاران حرفه‌ای نهادی و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای شرکتی واجد شرایط از این آزمون مستثنی هستند.

سرمایه گذاران خرد در هنگ کنگ

در حال حاضر، سه ETF ارز دیجیتال مبتنی بر معاملات آتی اعم از ETF آتی بیت کوین سامسونگ، ETF آتی بیت کوین CSOP و ETF آتی اتر CSOP در بازار هنگ کنگ لیست شده است.

در ماه ژوئن، این شهر رسماً برنامه صدور مجوز برای پلتفرم‌های تجارت دارایی‌های مجازی را آغاز کرد و به صرافی‌های مجاز اجازه داد تا خدمات تجارت خرده‌فروشی را به مردم منطقه ارائه دهند. این رگولاتور تاکنون این مجوز را به HashKey و OSL اعطا کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theblock

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array