به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از آخرین به‌روزرسانی منتشر شده توسط مایکروسافت برای سرویس  OneDrive ، این شرکت در تازه‌ترین ارتقای خود سعی کرده است حالت آفلاین را به نسخه تحت وب این برنامه اضافه کند. با این به‌روزرسانی، علاوه بر تغییراتی که در رابط کاربری و رنگ پوشه‌ها مشاهده می‌شود، کاربران می‌توانند در صورت عدم اتصال به اینترنت از برخی قابلیت‌های این برنامه استفاده کنند.

حالت آفلاین به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌هایی که با برچسب آفلاین علامت‌گذاری شده‌اند را باز کنید و بدون نیاز به اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. در این حالت، تب‌های “My files” ، “Shared” “Favorites” “People” و “Meeting” در دسترس هستند.

به علاوه می‌توان تغییراتی مثل تغییر نام، مرتب‌سازی، جابجایی یا کپی کردن را در فایل‌های قسمت My files اعمال کرد. به محض اتصال شما به اینترنت، این تغییرات به صورت خودکار همگام‌سازی می‌شوند. حتی می‌توان فایل‌های آفیسی که به صورت محلی با برچسب دسترسی آفلاین ذخیره‌شده‌اند را در برنامه اصلی باز و ویرایش‌ کرد.

دسترسی آفلاین OneDrive

در به‌روزرسانی جدید، هنگام مشاهده و تعامل با فایل‌های خود در OneDrive تحت وب و در اپلیکیشن OneDrive در Microsoft Teams و Outlook، تا 3 برابر زمان بارگذاری سریع‌تر را تجربه خواهید کرد.

 حالت آفلاین از حافظه محلی دستگاه شما برای ذخیره اطلاعات خاص فایل‌ها مانند نام فایل، اندازه، نویسنده، آخرین تاریخ دسترسی و غیره استفاده می‌کند. این قابلیت از طریق برنامه OneDrive Sync امکان‌پذیر شده است که به طور هوشمند حافظه پنهان متادیتای فایل‌های شما را به صورت محلی ذخیره می کند. با فراهم شدن امکان دسترسی به محتوای خود از حافظه پنهان دستگاه به جای واکشی داده‌ها از یک سرور ابری، سرعت بازیابی اطلاعات به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

چگونه از قابلیت آفلاین OneDrive استفاده کنیم

برای شروع، ابتدا باید مطمئن شوید که رایانه Windows یا Mac شما قادر به اجرای آخرین برنامه همگام‌سازی موسوم به OneDrive Sync هست. در مرحله بعد، با اتصال به اینترنت، در Microsoft Edge یا Google Chrome به OneDrive for web وارد شوید. فعال کردن گزینه always available offline باعث راه‌اندازی خودکار حالت آفلاین می‌شود.

دسترسی آفلاین OneDrive

هنگامی که حالت آفلاین را راه‌اندازی کردید، در صورت قطع شدن اتصال اینترنت به هر دلیلی، خواهید دید که همچنان به OneDrive دسترسی دارید و می‌توانید فایل‌های خود را سازماندهی کنید، انتقال دهید، کپی کنید یا تغییر نام دهید. شما همیشه این امکان را دارید که حالت آفلاین را در OneDrive غیرفعال نمایید.

ناگفته نماند که حالت آفلاین به تازگی شروع به کار کرده و هنوز برای همه مشتریان در دسترس نیست. طبق اعلام رسمی مایکروسافت، این سرویس فعلاً فقط در دسترس کاربرانی است که از حساب تجاری یا آموزشی مایکروسافت ۳۶۵ استفاده می‌کنند.

منبع: microsoft

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array