به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در دنیای فناوری، دستیابی به 150 میلیون کاربر فعال در یک بازه زمان کوتاه، نقطه عطف منحصر به فردی است که هر پروژه‌ای موفق به کسب آن نمی‌شود. رسیدن به این دستاورد مهم، همستر کامبت (Hamster Kombat) را به یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های عرضه شده در سال 2024 تبدیل کرد.

برای درک بهتر اهمیت این رکورد در نظر بگیرید که در سال 2016 حدوداً 33 روز طول کشید تا بازی محبوب پوکمون‌گو (Pokémon GO)، بتواند 150 میلیون کاربر جذب کند. این رکورد بعداً توسط تردز شکسته شد. اکنون بازی همستر کامبت که اخیراً بر پایه تلگرام راه‌اندازی شده است، ادعا می‌کند که سومین اپلیکیشنی است که در تاریخ توانسته است رکورد بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر را به ثبت برساند.

رکورد همستر کامبت
همستر کامبت ادعا می‌کند که در عرض سه ماه 200 میلیون کاربر جذب کرده است. منبع: همستر کامبت

تیم سازنده این بازی که آن را نه یک بازی کلیکر بلکه «شبیه‌ساز یک مدیر صرافی ارز دیجیتال» توصیف می‌کند، توانسته‌اند به واسطه این پایگاه کاربری بزرگ، شاهد رشد تصاعدی دنبال‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی نیز باشند.

رکورد جهانی همستر کامبت در گینس

مکانیک درون بازی همستر به طور ذاتی به محتوای یوتیوب (YouTube) و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی آن مرتبط است. در نتیجه این شیوه بازاریابی منحصربه‌فرد، صفحه یوتیوب این پروژه به تنهایی از کل کانال‌های پرمخاطب دنیا پیشی گرفته است.

به لطف همین استراتژی بی‌نظیر، اکنون تیم توسعه دهندگان همستر تلاش دارد رکورد جهانی گینس به‌عنوان اولین کانال یوتیوبی که بیش از 10 میلیون دنبال‌کننده را در یک هفته (شش روز، 13 ساعت و 15 دقیقه) به دست آورده است، به نام خود ثبت کند.

گفتنی است که این بازی سه هفته پس از راه‌اندازی بیش از 22 میلیون دنبال‌کننده در یوتیوب داشت و در اولین مرحله رکورد مستر بیست (MrBeast)، بزرگترین کانال این پلتفرم اشتراک‌گذاری فیلم را شکست.

به گفته یکی از کارشناسان یوتیوب، همستر کامبت در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از کانال یوتیوب خود ۱۱ دلار درآمد کسب می‌کند. جالب است بدانید از زمان آغاز به کار این کانال درتاریخ ۲۴ می تا ۲۶ ژوئن، این کانال ۴۷۳,۷۰۹,۸۵۸ بازدید داشته و به رقم خیره‌کننده ۵.۲ میلیون دلار درآمد دست یافته است. داده‌های سوشال بلید (Social Blade) نیز حاکی از آن است که این کانال طی دو هفته گذشته، به طور متوسط ۲۱ میلیون بازدید روزانه داشته است که معادل ۲۳۰ هزار دلار درآمد روزانه از تبلیغات در مدت ۱۴ روز گذشته است. تا این لحظه، همستر کامبت بیش از ۴۶.۸ میلیون عضو در کانال تلگرام و ۳۰.۲ میلیون دنبال‌کننده در کانال یوتیوب خود دارد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array