به گزارش ایران دکونومی، دوره‌های علوم کامپیوتر هاروارد که با عنوان CS50x  در کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است، توسط گروه‌های مختلف Cs50x برگزار می‌شود؛ یکی از این گروه‌ها، گروه CS50x تهران است. گروه‌های دیگری نیز این رویداد را برگزار کرده‌اند، اما گروه تهران، دوره را به صورت کاملاً رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. قبل از دوره جدید، گفتگویی با حسن قلیچ‌خانی، سرپرست این تیم داشتیم. او در چند سال گذشته در حوزه برگزاری رویدادها و دوره‌های آموزشی تمرکز داشته است. در حال حاضر نیز در تیم برند کارفرمایی دیجی‌کالا مشغول فعالیت است و کار در CS50x تهران و رسانه دی‌ام برد را به صورت داوطلبانه انجام می‌دهد. در ادامه گفتگو را دنبال کنید:

توضیحات دوره علوم کامپیوتر هاروارد

لطفا در مورد دوره توضیح دهید:

این دوره، دوره آموزش مبانی علوم کامپیوتر و آشنایی با منطق و الفبای برنامه‌نویسی است که برای اولین بار در دانشگاه هاروارد و ییل ارائه شد. دوره سی اس فیفتی یک دوره Open-License که به تمام گروه‌های مختلف در دنیا امکان برگزاری دوره با اسم CS50x با پسوند محل برگزاری را می‌دهد تا این دوره با زبان و فرهنگ آن‌ها هماهنگ و تدریس شود. گروه تهران هم به صورت مستقیم و تحت نظارت هاروارد در حال فعالیت است تا این دوره را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان تهران قرار دهد.

در دنیا، این دوره به صورتی است که شرکت‌های بزرگ مثل فیسبوک هم اسپانسر این دوره می‌شوند. دوره امسال ما هم شامل سه بخش است:

دورهCS50x  یا همان مبانی علوم کامپیوتر دانشگاه هاروارد، دوره برنامه‌نویسی به زبان پایتون CS50 دانشگاه هاروارد یا همان CS50 P50  و دوره هوش مصنوعی با زبان پایتون CS59 هاروارد یا همان CS50 AI50.

ایده برگزاری دوره‌ها

ایده برگزاری این دوره‌ها از کجا آمد؟

همیشه رویای تاثیرگذاری بر جامعه را داشتم و می‌خواستم مفید باشم و بر اطرافم تاثیر بگذارم، فکر کردم سر این دوره‌ها می‌توانم به این رویا نزدیک شوم تا این آموزش را برای افراد بدون در نظر گرفتن بحث مالی ممکن کنم. سی اس فیفتی تهران با این رویکرد شکل گرفت که آموزش با کیفیت و با استاندارد جهانی در دسترس همه افراد مستعد و علاقه‌مند ایرانی قرار گیرد. اعضای تیم تهران در چند سال گذشته سابقه فعالیت در تیم ایران و برگزاری رویداد پازل دی را دارند. همچنین مدرس این دوره، عارف توسلی پیش از این دوره، سابقه چهار دوره تدریس همین دوره را در رشت دارد. به دلیل رویایی که همه در سر داشتیم، گرد هم آمدیم تا این دوره را با کمک هم برگزار کنیم.

مدارک و لایسنس‌های دوره

لطفا در مورد مدارک و لایسنس‌های این دوره توضیح دهید:

ارائه سرتیفیکیت معتبر این دوره که از سمت هاروارد ارائه می‌شود، یکی از ویژگی‌های دوره محسوب می‌شود. دانشجوها با تحویل تمرینات هر جلسه و پروژه پایانی موفق به دریافت مدرک با لینک مستقیم رهگیری به سایت هاروارد می‌شوند. این مدارک تاریخ انقضا ندارند و لینک اختصاصی آن به صورت دائمی در سایت هاروارد در دسترس است. جهت دریافت این مدرک نیز نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست و مدرک به رایگان در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.

مدل درآمدی

حالا که دوره شما رایگان است، مدل درآمدی شما چیست؟

ما می‌خواستیم فرهنگ دونیت کردن و حمایت مالی از چنین اتفاقاتی را در کشور جا بیندازیم، این دوره در هاروارد هم با دونیت برگزار می‌شود، ما هم از همین روش استفاده کردیم. با حمایت اسپانسرها میخواهیم این دوره را به رایگان در دسترس عموم قرار دهیم.

سخن پایانی:

ما این رویداد را شروع کردیم و با آمار سایت ایوند و ایسمینار رکورد ثبت‌نام دوره را زدیم و تا به امروز حدود ۱۵۰۰۰ نفر ثبت نامی داشتیم. ما دوست داریم جامعه مخاطب را از برگزاری این دوره آگاه کنیم. دانشجوهای مشتاق را به دوره دعوت کنیم و شرکت‌ها را به حمایت مالی از این دوره. امیدوارم گام مثبتی در جهت آموزش برداشته باشیم.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array