در چهارمین روز نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۳ سخنگوی دولت از رشد ظرفیت‌های بزرگ ایرانی در حوزه اقتصاد و فناوری ابراز امیدواری کرده و برگزاری این نمایشگاه را برای معرفی چهره‌ها مفید دانست.

به گزارش ایران دکونومی، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت که ظهر روز جمعه، ۲۲ اردبیهشت، از دوازدهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس در پارک فناوری پردیس بازدید می‌کرد گفت که بازدید از این نمایشگاه نشان داد مجموعه جوان دانش بنیان و نخبه ایرانی بر لبه‌های دانش بر همه حوزه‌ها حرکت می‌کنند.

او تصریح کرد که اینوتکس ۲۰۲۳ ظرفیت‌های بزرگی را به مردم، مسئولان و فعالان حوزه‌های اقتصادی نشان می‌دهد که چگونه با کار دانش بنیان و علمی این امر ممکن می‌گردد که بسیاری از اقدامات اقتصادی را تسریع کرد و بهره‌ها را افزایش داد و در کنار آن مسائل و مشکلاتی که باعث کندی حرکت می‌شود را برطرف کرد.

او ادامه داد که این نمایشگاه فضای خوبی را برای همه فعالان اقتصادی و مسئولان دولتی فراهم کرده تا ظرفیت‌های علمی جوان ایرانی را شناسایی و از آنها در زمینه‌های اقتصادی بهره‌مند گردند.

موضوع دیگری که از سوی بهادری جهرمی مطرح شد، موضوع قانون جهش دانش بنیان بود که به گفته او تقریباً تمام آیین نامه‌های قانون جهش تولید دانش بنیان تصویب شده و در آستانه اجرا قرار دارد. قابل ذکر است که اکثر آیین‌نامه‌های قانون جهش دانش بنیان قبل از موارد قانونی در دولت تصویب شده است که به گفته جهرمی، دولت نیز از این موضوع اعلام حمایت کرده است.

قابل ذکر است که اینوتکس ۲۰۲۳ در حالی دوازدهمین دوره خود را تجربه می‌کند که اکنون به یکی از بزرگترین رویدادهای نوآوری و فناوری در کشور مبدل شده است. این رویداد همه ساله میزبان بیش از ۷۰ هزار مخاطب در سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی می‌باشد، اما حضور مقامات دولتی، چهره‌های بزرگ حوزه فناوری و شرکت‌های داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال بیانگر این مسئله است که این‌بار با استقبال گرم‌تر نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو شده است.

مبنع: هاب رسانه اینوتکس

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array