به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از جنجالی که به دنبال برداشت 16 میلیون دلاری از کیف پول چند امضایی پروژه په‌په کوین (PEPE) در جامعه کریپتو به پا شد، اکنون انگشت اتهام به سمت سه عضو سابق این تیم نشانه رفته است.

روز 24 آگوست (2 شهریور)، پس از اینکه جامعه کریپتو متوجه شد 16 میلیون دلار توکن په‌په (PEPE) از کیف پول  چند امضایی (Multisig) متعلق به توسعه‌دهندگان پروژه خارج و به چندین صرافی بزرگ منتقل شده است، قیمت PEPE حدود 15 درصد کاهش یافت.

نمودار هفتگی په په PEPE

پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، روز جمعه یکی از بنیانگذاران ناشناس پروژه با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق)، جزئیات آنچه را که اتفاق افتاده بود، ارائه کرد.

بر اساس این بیانیه، سه عضو از تیم توسعه‌دهندگان په‌په کوین (PEPE) به طور ناگهانی وجوه مذکور را از این کیف پول سرقت کرده و بعد از ترک پروژه، کنترل کامل آن را به اعضای باقی‌مانده واگذار کردند. او در توییت خود نوشت:

«کیف پول چند امضایی پروژه به‌گونه‌ای تنظیم شده بود که برای تأیید به حضور سه تن از 4 امضاکننده نیاز داشته باشد. دیروز این 3 عضو سابق تیم، بدون اطلاع من، وارد کیف پول شدند، 16 تریلیون واحد معادل 60 درصد از 26 تریلیون توکن موجود در آن را دزدیدند و آنها را برای فروش به صرافی‌ها منتقل کردند.

آن‌ها سپس نام خود را از این کیف پول حذف کردند تا هرگونه ارتباط خود با په‌په (PEPE) را قطع کنند، تمام حساب‌های اجتماعی خود را حذف کردند و چیزی جز یک پیام برای من از خود باقی نگذاشتند که می‌گفت کیف پول چند امضایی ما به‌روزرسانی شده است، شما اکنون کنترل کامل آن را در دست دارید».

این بنیانگذار ناشناس ادعا کرد که حساب X و 10 تریلیون PEPE باقیمانده در کیف پول، در جای امنی هستند و قرار است این وجوه به کیف پول جدیدی منتقل شود.

او در ادامه صحبت‌های خود اذعان داشته است که از همان ابتدای راه‌اندازی پروژه، در ماه آوریل، کار با این افراد دشوار بود و آنها بارها پروژه را از پیشرفت به سمت اهداف مختلف خود باز داشته‌اند.

اعضای باقی مانده تیم توسعه دهندگان په‌په (PEPE) ادعا کردند که اکنون که عوامل خرابکار از این تیم رفته‌اند، آنها کاری را انجام خواهند داد که برای جامعه مفید است.

«در حالی که تلاش می‌کنم اتفاقاتی که افتاد را درک کنم، مشتاقانه منتظر آینده‌ای برای په‌په (PEPE) هستم که بتوانم در آن با در نظر گرفتن بهترین‌ها برای جامعه کار کنم و دیگر هیچ یک از اعضای تیم من را از انجام آن باز نخواهد داشت. گروه تلگرامی په‌په (PEPE) در حال حاضر قفل شده است، اکانت قدیمی تلگرام صاحب گروه هک شده و کنترل آن از دست ما خارج شده است. برای بازیابی دسترسی یا ایجاد یک حساب جدید تلاش می‌کنیم. تا اطلاع ثانوی تمام ارتباطات رسمی با پروژه PEPE از طریق اکانت pepecoineth@ صورت خواهد گرفت.”

— په‌په (@pepecoineth) ؛ 26 آگوست 2023

واکنش‌ها به اظهار نظر این عضو تیم په‌په (PEPE) در جامعه کریپتو بسیار متفاوت بود؛ برخی از افراد از آن حمایت کردند یا نسبت به آینده ابراز خوش‌بینی نمودند، در حالی که برخی دیگر صحت این ادعاها را زیر سوال بردند.

طبق داده‌های وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، در زمان نگارش این مطلب، قیمت PEPE طی 24 ساعت گذشته 1.5 درصد دیگر کاهش یافته و به 0.0000008836 دلار رسیده است و ارزش بازار فعلی آن معادل 382.7 میلیون دلار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array