به گزارش ایران دکونومی، در نشست تخصصی هزاره سوم پارسیان نوین، دکتر توفیقی، مدیرعامل داده‌پردازی پارسیان، دکتر خداکرمی، نائیب رئیس هیئت مدیره داده‌پردازی پارسیان، وحید رزازپور، مدیرعامل شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان و دکتر رفیعی، مدیرعامل گروه مالی پارسیان حضور داشتند.

در ابتدای نشست، دکتر توفیقی به تشریح اقدامات این شرکت در حوزه تحول دیجیتال در راستای چشم‌انداز و مأموریت گروه داده‌پردازی پارسیان پرداخت. وی در ادامه ضمن تعریف تحول دیجیتال در حوزه بانکداری اهداف این گروه از تحول دیجیتال را بهبود تجربه مشتری، تجزیه و تحلیل داده‌ها، خودکارسازی فرایندها و… عنوان کرد.

سپس، توفیقی یادآور شد که استودیو تجربه گروه داده‌پردازی پارسیان به عنوان راه حل تحول دیجیتال در صنعت بانکداری، تا کنون توانسته است با موفقیت مسیر توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در بانک را بیش از پیش هموار سازد.

هزاره سوم پارسیان نوین

پس از آن مهدی اوجانی، مدیر استودیو تجربه، ضمن اشاره به انقلاب‌های صنعتی گفت: «در صنعت بانکداری، فاصله پیشرفت بر اساس متد روز دنیا در کشور کمتر از دیگر صنایع است. در نسل Z حدود ۸۱ درصد به دنبال راهکار بانکداری برای حل مشکلاتشان بودند.»

وی در خصوص این نسل افزود: «در این نسل، برابری جنسیتی، باز طراحی نقش‌های شغلی، برند کارفرمایی و استفاده از تکنولوژی در آموزشی نوین اتفاق می‌افتد. این نسل در زمان کاری خود ۱۸ شغل در ۶ سازمان مختلف را تجربه می‌کنند و باعث تحول خواهند شد. هزاره سوم به کمک این نسل تحول دیجیتال را تجربه خواهد کرد.»

هزاره سوم پارسیان نوین

پنل هزاره سوم پارسیان نوین

در این رویداد، پنلی با حضور دکتر ابوالفضل، مشاور تحول دیجیتال، دکتر مجتهدی، معاون توسعه کسب‌وکار، دکتر دلیری، نائب رئیس هیئت مدیره، دکتر موسوی، معاون نوآوری و فناوری داده‌پردازی پارسیان و مدیریت مهدی اوجانی برگزار شد.

در ابتدا ابوالفضل ضمن اشاره به تحول دیجیتال گفت: «در تحول دیجیتال، مدل‌های کسب‌وکار تغییر کرده است و تنها ۲۰تا۳۰ درصد این تحول به مسائل فنی اختصاص دارد. با دیدگاه گذشته و تنها استفاده از فناوری نمی‌توان تحول ایجاد کرد.»

وی افزود: «تحول ابتدا در تلکام اتفاق افتاد، بعد به رسانه رسید و در نهایت به بانک ورود پیدا کرد. عموما اجرای برنامه‌های جدید به تغییرات مدیریتی نیاز دارد. نباید صرفا آنچه که داریم را بزک کنیم، مثلا نئوبانک همان بانکداری اینترنتی است و خدمت جدیدی ندارد. در این حالت هیچ کاری نکردن بهتر است بزک کردن است. من فکر می‌کنم هنوز در مجموعه بانکی کشور تحولی صورت نگرفته است.»

مجتهدی با نقد این نظر گفت: «سعی کنیم نگاه مثبتی داشته باشیم. تحول دیجیتال فرآیند بزرگی است و نمی‌توان توقع داشت سریع اتفاق بیفتد. ما هنوز در حال قدم زدن در این فضا هستیم اما روی ریل حرکت قرار گرفته‌ایم.»

هزاره سوم پارسیان نوین

دلیری در پاسخ به سوال چنانچه مفهوم تحول دیجیتال نبود چطور؟ پاسخ داد: «این نکته مثبت در مورد ایرانیان وجود دارد که هر تکنولوژی جدیدی در آی‌تی در دنیا مطرح می‌شود، بچه‌های آی‌تی حتی اگر دلیل استفاده از آن را ندانند به سراغ آن خواهند رفت.»

موسوی اضافه کرد: «فضای رشد تکنولوژی در دنیا در حال تغییر است. ماهیت تحول دیجیتال و تغییرات آن آدم‌ها و دانش فنی آن‌هاست. بانکداری در. بلوغ در رتبه دوم قرار گرفته و یک صنعت خدماتی برای رفع نیازهای مردم است. چنانچه نتواند این نیازها را برطرف کند، به زودی حذف خواهد شد، به خصوص در زمانیکه تکنولوژی بلاکچین به میان آمده است.»

در انتهای این رویداد مدیران بانک پارسیان و گروه داده‌پردازی، بازدیدی از استودیو تجربه داشتند.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

پارسیان هزاره سوم نوین
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array