ایران دکونومی: بازاریابی بازگشتی یا ریتیشن مارکتینگ یک تغییر است از تمرکز روی جذب بی‌شمار مشتریان جدید به سودآوری از مشتریان فعلی. به طور خلاصه ریتنشن مارکتینگ یعنی: اقداماتی که یک کسب‌و‌کار انجام می‌دهد تا احتمال خرید مجدد مشتری فعلی را افزایش دهد، ضمن این‌که بر افزایش سودآوری در هر تکرار خرید هم تمرکز می‌کند.

نجوا، هم اکنون سرویس پوش نوتیفیکیشن، ایمیل مارکتینگ و اس‌ام‌اس مارکتینگ را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

بر طبق این گزارش که کاربران نجوا را از فروردین ۱۴۰۰ تا اسفندماه ۱۴۰۰ بررسی کرده است، بیش از ۱۰هزار مخاطب در سرویس ایمیل و بیش از ۱۰۰۰ مخاطب در سرویس پوش نوتیفیکیشن وجود داشته‌اند.

این گزارش حوزه‌های تبلیغات، نشر و ادبیات، بازرگانی، تجارت الکترونیک در زیبایی و سبک زندگی و کالا و ابزار، رمزارز و صرافی، سرگرمی و بازی، مالی و سرمایه‌گذاری، خوراک و نوشیدنی، مهاجرت، بیمه، فناوری اطلاعات، مشاغل و آموزش، رسانه، خودرو، خدمات آنلاین، املاک و مستغلات، خرده فروشی، پلتفرم‌های نرم‌افزاری، حمل و نقل و گردشگری را بررسی کرده است.

کمپین‌های ریتیشن مارکتینگ در طول هفته

بنابر نمودار زیر، کمپین‌های ایمیل در روزهای یکشنبه، کمپین‌های پیامک روزهای دوشنبه و کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن در چهارشنبه‌ها بیشترین اجرای خود را داشتند.

البته پوش نوتیفیکیشن‌ها، در همه روزهای هفته و با اختلاف بسیار کمی اجرا می‌شدند، اما جمعه‌ها کمترین کمپین ایمیل و پیامک به اجرا رسیده است.

ریتیشن مارکتینگ

رفتار صنایع مختلف در پوش نوتیفیکیشن و ایمیل چگونه بود؟

همانطور که می‌بینید، صنایع مختلف در طی هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، کمپین ایمیل مارکتینگ داشتند در حالیکه پوش نوتیفیکیشن در شنبه‌ها نیز ارسال شده است.

ریتیشن مارکتینگ چیست

CTR شاخصی است که نسبتی را نشان می‌دهد که چند درصد از افرادی که پیام را دریافت کرده‌اند روی لینک درون پیام کلیک کرده‌اند. این عدد مختص پوش نوتیفیکیشن و پیامک است که در رمزارز و صرافی بالاترین نسبت، یعنی ۱.۷۵ درصد و در تبلیغات کمترین میزان یعنی ۰.۵۲ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

CTOR نیز که برای ایمیل به کار برده می‌شود نشان دهنده این است که چه درصد از مردم لینک ایمیل را باز کرده‌اند. این عدد در صنعت تجارت الکترونیک کالا و ابزار دیجیتال به بیشترین حد خود یعنی ۱۴.۶۴ درصد و در بازرگانی به کمترین میزان خود یعنی ۷.۱۴ درصد رسیده است.

ریتیشن مارکتینگ

میانگین نرخ کلیک

میانگین نرخ کلیک در کمپین‌های ریتیشن مارکتینگ مطابق نمودار زیر است و همانطور که مشاهده می‌کنید این نرخ در صنعت تبلیغات بیشترین میزان و در گردشگری کمترین میزان را دارا بوده است.

ریتیشن مارکتینگ و میانگین نرخ کلیک

میانگین این نرخ در طول هفته مطابق نمودار زیر است. یکشنبه‌ها به بیشترین میزان خود و سه‌شنبه‌ها به کمترین حد خود رسیده است.

ریتیشن مارکتینگ

در ساعت‌های مختلف روز نیز، در ساعت ۲۳ به اوج خود می‌رسد و در ساعت ۹ صبح کمترین نرخ کلیک را به خود اختصاص می‌دهد.

ریتیشن مارکتینگ و نرخ کلیک
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array