به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نمایشگاه کامپیوتکس یکی‌ از بزرگ‌ترین رویدادهای دنیای فناوری است که امسال قرار است از روزهای 4 تا 7 ژوئن (15 تا 19 خرداد) به میزبانی تایپه برگزار شود. شرکت‌های بزرگ و صاحب نام دنیای فناوری در این رویداد به معرفی محصولات و سخت‌افزارهای جدید خود در حوزه‌های مختلف مثل هوش مصنوعی، ارتباطات پیشرفته، حمل‌و‌نقل و واقعیت فراگیر خواهند پرداخت؛ ولی انتظار می‌رود تمرکز اصلی این مراسم امسال بر موضوع هوش مصنوعی معطوف باشد.

پیش از برگزاری نمایشگاه، شرکت‌های بزرگی مثل انویدیا، AMD کوالکام و اینتل در کنفرانس‌های تخصصی که از روز 13 خرداد شروع شد، به معرفی محصولات جدید خود پرداختند.

تا این لحظه چه محصولاتی در کامپیوتکس 2024 معرفی شدند

انویدیا در کنفرانس تخصصی خود که روز 13 خرداد برگزار شد، با رونمایی از دستیار هوش مصنوعی G-Assist از تحولی بزرگ برای گیمرها خبر داد. علاوه بر این، این شرکت اعلام کرد که نسل بعدی پلتفرم تراشه هوش مصنوعی آن با نام Rubin در سال 2026 عرضه خواهد شد. ظاهراً تراشه‌های Rubin کارت‌های گرافیک (GPU)، پردازنده‌های مرکزی (CPU) و تراشه‌های مخصوص شبکه را دربرخواهند گرفت.

کامپیوتکس 2024

انویدیا، در ادامه دستورالعمل‌های جدیدی در زمینه حداکثر ارتفاع، عرض و عمق برای سازندگان کارت‌های گرافیک و کیس آن‌ها منتشر کرد که به تولیدکنندگان کمک می‌کند با پیروی از آن، محصولات خود را به شیوه‌ای متناسب با سیستم‌های SFF طراحی و عرضه کنند.

پس از انویدیا، نوبت به کمپانی AMD رسید تا با رونمایی از اولین پردازنده‌های دسکتاپ مبتنی بر معماری Zen 5 با نام رایزن 9 9950X ، قدرتمندترین پردازنده دسکتاپ مخصوص مصرف‌کننده‌های جهان را معرفی کند. شرکت AMD گفته است پردازنده‌های رایزن 9 9900X، رایزن 7 9700X و رایزن 6 9600X را نیز امسال روانه بازار می‌کند. این شرکت از عرضه نسل جدید شتاب‌دهنده هوش مصنوعی یعنی ‌‌پردازنده‌های لپ‌تاپ Ryzen AI 300 نیز خبر داد.

شرکت ازراک نیز با چند محصول جدید ازجمله کارت‌های گرافیک سری ASRock RX 7900 WS به کامپیوتکس 2024 آمده است.

تا این لحظه حرف و حدیث‌های زیادی در مورد لپ‌تاپ‌های جدید کوپایلت پلاس مایکروسافت (Copilot Plus PC) با تراشه‌های Snapdragon X Elite و Plus Qualcomm به گوش رسیده است. پیش‌بینی می‌شود اینتل نیز همگام با AMD در کامپیوتکس 2024 از نسل جدید پردازنده‌های لونار لینک رونمایی کند.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array