به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته در بحبوحه تردید سرمایه‌گذاران نسبت به توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، طلا تغییر چندانی نداشته و در نبود اخبارهای اقتصادی موثر بر بازار در یک محدوده باریک نوسان داشت. اما در جلسه معاملاتی امروز (27 تیر) انتشار آمار ناامید کننده تولید ناخالص داخلی و کاهش ارزش دلار از یک سو و از سوی دیگر آمار نه چندان راضی کننده رشد اقتصاد چین که باعث شد اعتماد سرمایه گذاران به دومین اقتصاد بزرگ جهان کاهش یابد، طلا مجدداً در جهت صعودی تقویت شد.

به این ترتیب قیمت هر اونس طلا به دلیل کاهش ارزش دلار، ترس از رشد اقتصادی نامطلوب چین و انتظارات مربوط به پایان چرخه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو حمایت شد. به طوری که در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 13:06 روز 27 تیر با 0.35 درصد یا 6.9 دلار افزایش نسبت به روز گذشته در کانال 1965.40دلار مورد معامله قرار می‌گیرد.
ارزش دلار در پایین‌ترین سطح یک سال گذشته قرار دارد و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است و همین عامل بر تقاضای بازار تاثیر داشته و فلز گرانبها را صعودی کرده است. نقره سطح 24.60 دلار را آزمایش کرده و به نظر می‌رسد پس از رالی اخیر و کسب سود اندکی عقب‌نشینی کرده است، چرا که معامله‌گران بخشی از سودهای خود را از بازار خارج کردند. در بازار فلزات گرانبها، پلاتین در تلاش است تا بالاتر از سطح 985 دلار قرار گیرد.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا

طلا بیشترین افزایش قیمت هفتگی خود را از ماه آوریل در هفته گذشته تجربه کرد که نتیجه خوش‌بینی نسبت به توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه آینده میلادی بود. رشد ملایم تورم در آمریکا امید به توقف سیاست‌های سختگیرانه بانک مرکزی این کشور را افزایش داده است. سرمایه‌گذاران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس 25 و 26 ژوئیه افزایش دهد. 

فلز گرانبها در آستانه هفته شلوغ دیگری برای بازارهای مالی، تحت حمایت دلار ضعیف‌تر و بازدهی پایین‌تر خزانه‌داری قرار گرفت. احتمالاً طی روزهای آتی نوسانات فلز زرد افزایش خواهد یافت، زیرا سرمایه‌گذاران نه تنها بر روی آمارهای اقتصادی ایالات متحده بلکه بر درآمد شرکت‌ها تمرکز می‌کنند؛ چرا که این آمارها می‌تواند بر احساسات کلی تأثیر بگذارد. اگر طلا بالای 1960 دلار بسته شود، ممکن است به ترتیب به سمت 1985 و 2000 دلار حرکت کند. اما اگر در مقاومت بسیار با اهمیت 1960 تثبیت نشود، قیمت‌ها ممکن است به سمت حمایت روانی 1940 دلار و 1932 دلار کاهش یابد.

تزلزل دلار پیش از انتشار آمارهای اقتصادی کلیدی

انتشار آمار خرده فروشی و تولید صنعتی ایالات متحده می‌تواند بر موضع سیاست‌های پولی فدرال رزور در نشست هفته آینده تأثیر بگذارد. پس از اینکه گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ژوئن ایالات متحده منتشر و کاهشی بود، سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌های بیشتری از کاهش تورم در بزرگترین اقتصاد جهان هستند.

بازارها پیش‌بینی می‌کنند که فروش خرده‌فروشی در ماه ژوئن 0.5 درصد افزایش یابد که نشان دهنده افزایش 0.3 درصدی در ماه قبل است. انتظار می‌رود ارقام تولید صنعتی پس از کاهش 0.2 درصدی ماه می، در ماه ژوئن ثابت بماند.

تحلیل تکنیکال نقره

نقره

در حالی که معامله‌گران پس از رالی قوی اخیر سود خود را از بازار خارج می‌کنند، نقره اندکی عقب‌نشینی کرده است. به این ترتیب، نسبت طلا به نقره از پایین‌ترین سطح اخیر نزدیک به 78.35 که به عنوان یک کاتالیزور نزولی برای نقره عمل کرد، بازگشت.

از نظر تکنیکال عقب‌نشینی پس از یک حرکت صعودی قوی طبیعی است. در صورتی که نقره بالاتر از سطح 24.80 دلار باقی بماند، شانس خوبی برای ادامه حرکت صعودی در کوتاه مدت خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال پلاتین

پلاتین

پلاتین علیرغم آمارهای اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین همچنان به رشد خود ادامه داد. به نظر می‌رسد پلاتین آماده است تا بالاتر از مقاومت محدوده 965 تا 975 دلار قرار گیرد. حرکت بالاتر از این ناحیه مقاومتی، پلاتین را به سمت سطح 1000 دلار سوق خواهد داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، fxempire

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array