به گزارش ایران دکونومی، در نیمسال ۱۴۰۱ شبکه کشوری با اختلالاتی همراه شد که از کنترل ارائه‌دهندگان خدمات ابری خارج بود، اما افزایش نارضایتی کاربران به ویژه در حوزه شبکه را به همراه داشت. گزارش رادار کلود فلر در سال گذشته نشان ﻣﯽدهد در نیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۱، نسبت ترافیک انسانی به بات‌ها در حدود ۸۰ به ۲۰ درصد بوده اما تنها کمتر از ۳ هفته بعد در میانه‌های مهر، بیش از ۹۰ درصد ترافیک با مبدا ایران را بات‌ها تشکیل ﻣﯽدادند و کمتر از ۱۰ درصد ترافیک به انسان مرتبط بوده است.

از مهم‌ترین دلایل چنین اتفاقی ﻣﯽتوان به افزایش فیلترینگ و روی آوردن کاربران اینترنت ایران به استفاده از سرویس‌های فیلترشکن اشاره کرد که به دنبال آن ترافیک شبکه کشور با افزایش بار شدید مواجه شد. در پی این موضوع، کاربران سرویس‌های ابری نیز کاهش کیفیت محسوسی در شبکه داخلی و خارجی را تجربه کردند که ناپایداری سرویس‌های ابری را به همراه داشت.

فضای ابری

کاربران ایرانی بازار ابری چه چالش‌هایی داشتند؟

کاربران سرویس‌های زیرساخت ابری در بین تماﻣﯽ سرویس‌دهندگان در ایران، باچالش‌های متنوعی مواجه هستند. براساس نظرسنجی که ابرزس از متخصصان دوآپس، متخصصان نرم‌افزار، مدیران آی‌تی و نیز مدیران ارشد فنی شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام داده است، هزینه بالا مهم‌ترین چالشی است که تقریباً نیمی از کاربران ابری با آن مواجه هستند.

عدم پایداری زیرساخت، پشتیبانی نامناسب و سرعت پایین کم به ترتیب از چالش‌های کاربران در سال گذشته بوده است.

چالش ابری

چرا کاربران ایرانی به فضای ابری مهاجرت نمی‌کنند؟

مهاجرت به زیرساخت های ابری معمولاً با چالش‌های متعددی همراه است که گاه موجب ﻣﯽشود تصمیم گیری در مورد نحوه و زمان مهاجرت سازمان، فرآیندی پیچیده باشد. در نظرسنجی ابرزس در سال گذشته مهم‌ترین اولویتی که مانع مهاجرت ابری ﻣﯽشد، سیاست‌های بالادستی سازمان بود.

عدم تخصص کافی در سازمان‌ها، سختی و ریسک‌های جابه‌جایی و امنیت اطلاعات نیز به ترتیب به عنوان چالش‌های کاربران جهت عدم مهاجرت به فضای ابری ذکر شده بود.

ابری

کدام سرویس‌های ابری در ایران کاربردی است؟

بر اساس نظرسنجی ابرزس کاربردی‌ترین سرویس برای عمده کاربران ابری بازار ایران، زیرساخت‌های ابری (شامل سرور ابری و دیتاسنتر ابری) است. پس از آن CDN در جایگاه دوم قرار دارد.

ذخیره‌سازی ابری، پلتفرم ابری و سرویس دواپس نیز به ترتیب جایگاه سوم تا پنجم را از لحاظ کاربرد در بازار ایران دارند.

سرویس ابری

کدام پیشنهاد برای کاربران ابری جذاب است؟

بر اساس گزارش ابرزس، برای کاربران پشتیبانی ۲۴ ساعته از درجه اهمیت و جذابیت زیادی برخوردار است. بکاپ رایگان، ایمن‌سازی رایگان، تخفیف، شارژ ویژه، سرویس رایگان در دوره‌های مختلف و دواپس رایگان نیز از موارد جذابی بود که کاربران در نظرسنجی ابرزس به آن اشاره کرده بودند.

ابری

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array