به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین (BTC) تازه‌ترین رکورد قیمت خود را در حالی در محدوده 72 هزار دلار ثبت کرد که اخباری مبنی بر احتمال ورود این دارایی به بورس لندن، کل بازار کریپتو را به تکاپو انداخت.

به گزارش بلومبرگ، بورس لندن (LSE) قصد دارد با پیاده‌سازی برنامه‌هایی، راه را برای ورود اوراق قابل معامله در بورس (ETN) بیت کوین و اتریوم به این بازار باز کند. این درحالی است که هفته گذشته، دویچه بورس آلمان از راه‌اندازی یک پلتفرم کاملاً قانونی برای معاملات ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم خبر داده بود.

بیت کوین در بورس لندن

عواملی موثر در رکوردزنی بیت کوین علاوه بر بورس لندن

علاوه بر خبر احتمال حضور محصولات مرتبط با بیت کوین در دو بازار بورس اروپا، دیگر عامل موثر در این جهش ناگهانی، کاهش شاخص دلار آمریکا (DXY) به زیر 102.7 در روز دوشنبه بود که به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ژانویه رسید. علاوه بر این، بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده نیز از 4.219 درصد هفته گذشته به 4.058 درصد کاهش یافت. اکنون سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های اقتصادی تازه‌ای هستند که قرار است این هفته ارائه شود. این داده‌ها می‌توانند بینش دقیق‌تری نسبت به وضعیت بازار ارائه کنند زیرا داده‌های کلیدی مربوط به CPI ایالات متحده می‌تواند سیاست‌های پولی فدرال رزرو ایالات متحده در آینده را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

در کنار عوامل فوق، مایکل سیلور، رئیس مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نیز اعلام کرد که این شرکت 12000 بیت کوین دیگر به ارزش تقریبی 821.7 میلیون دلار خریداری کرده است. با این حساب، کل دارایی بیت کوین این نهنگ نهادی به 205000 واحد افزایش یافته است.

بیت کوین به 80 هزار دلار می‌رسد؟

بهره باز بازار بیت کوین

داده‌های پلتفرم اطلاعاتی کوین گلس (Coinglass) نشان می‌دهد که تقریباً 360 میلیون دلار از پوزیشن‌های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال لیکوئید شده است. این اتفاق بیش از 120 هزار معامله‌گر را ظرف 24 ساعت تحت تاثیر قرار داد. بزرگترین پوزیشن منحل شده جفت ارز BTCUSD به ارزش 8.88 میلیون دلار در صرافی رمزارزی بای‌بیت (Bybit) اتفاق افتاد. در همین زمان، بیش از 10 میلیون دلار پوزیشن شورت اتریوم (ETH) لیکوئید شد و مجموع زیان وارد شده بر معامله‌گران این رمزارز را به رقم 11.5 میلیون دلار رساند.

با توجه به اینکه شاخص ترس و طمع بازار با عدد 82 همچنان در منطقه “طمع شدید” قرار دارد و شاخص بهره بازار قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو با 2 درصد افزایش، به سقف تاریخی 10.59 میلیارد دلاری رسیده است، هجوم معامله‌گران بازارهای آتی به پوزیشن‌هایی در منطقه 80 هزار دلار قابل توجیه است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array