به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام، طی اقدامی غیرمنتظره ارسال هرگونه پست با مضمون بیت کوین و قیمت آن را ممنوع کرده است. این پلتفرم در بیانیه‌ای در این باره توضیح داده است که: «ما برای محافظت از جامعه خود، یک سری فعالیت‌های خاص را محدود می‌کنیم.«. این اقدام عجیب جنجال زیادی را در میان علاقمندان بازار کریپتو به راه انداخته و موجب حیرت همه شده است.

طی سال‌های اخیر، بازار ارزهای دیجیتال توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است و رسانه‌های اجتماعی در این بین نقشی به‌سزا داشته‌اند. همزمان با این افزایش علاقه، اینفلوئنسرهای فضای رمزارزها، بینش و تجربیات خود از بازار را در پلتفرم‌های مختلف از جمله اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

اینستاگرام

نقش اروپا در افزایش فشارهای قانونی بر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام

اخیراً مقامات کشورهای اروپایی فشارهای نظارتی زیادی را بر رسانه‌های اجتماعی وارد کرده‌اند و این فقط اینستاگرام نیست که مورد بررسی قرار گرفته است. به گفته رویترز، دیگر پلتفرم‌های بزرگ مانند یوتیوب، X و تیک تاک نیز ممکن است به زودی با چالش‌های نظارتی مشابهی مواجه شوند.

گروه حمایت از مصرف کننده اروپایی (BEUC) شکایت‌هایی را به کمیسیون اروپا و مقامات مربوطه ارائه کرده و ادعا می‌کند که این پلتفرم‌های آنلاین به بستری برای تبلیغات گمراه کننده مربوط به دارایی‌های رمزارزی تبدیل شده‌اند.

اینستاگرام که به خاطر جذابیت‌های بصری و ویژگی‌های اینفلوئنسر پسند خود معروف است، یکی از اصلی‌ترین پلتفرهای مورد علاقه اینفلوئنسرهای صنعت کریپتو است، ولی اکنون با ممنوع شدن پست‌های بیت‌کوین و پست‌های مرتبط با رمزارزها با هدف مبارزه با نگرانی‌های مربوط به کلاهبرداری‌های رمزارزی تعداد زیادی از این افراد با چالش‌های عدیده مواجه خواهند شد.

از آنجایی که جامعه کریپتو مدت‌هاست که با این نوع محدودیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، مسئله قابل تامل ایجاد تعادل بین آزادی بیان و محافظت از کاربران در برابر خطرات احتمالی در فضای ارزهای دیجیتال همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. حرکت اخیر اینستاگرام به نوعی یادآور چشم‌انداز در حال تحول مقررات در حوزه ارزهای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptonews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array