به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از برکناری سم آلتمن از سمت مدیرعاملی استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI، چارلز هاسکینسون، بنیانگذار شبکه بلاکچین کاردانو، با انتشار یک دعوت‌نامه در حساب رسمی خود در ایکس (X)، از وی خواست در پروژه مدل زبان بزرگ غیرمتمرکز (LLM) این شرکت با آنها همکاری کند.

ظاهراً در حالی که هیئت مدیره OpenAI، نسبت به توانایی‌های آلتمن جهت ادامه سمت مدیریت این شرکت بی‌اعتماد است، هاسکینسون تمایل دارد از پتانسیل‌های او در پیشبرد اهداف خود استفاده کند. این درحالی است که آلتمن در موفقیت OpenAI و پروژه ربات هوش مصنوعی ChatGPT آن، نقشی کلیدی ایفا کرده است. از سوی دیگر، کاردانو که به دلیل تعهد همیشگی خود به توسعه و پیشرفت در حوزه بلاکچین شناخته می‌شود، قصد دارد در راستای همین اهداف، دامنه فعالیت‌های خود را در حوزه هوش مصنوعی نیز گسترش دهد. همکاری میان آلتمن و کاردانو می‌تواند زمینه ایجاد یک پلتفرم جدید هوش مصنوعی با بهره‌گیری از ویژگی‌های امنیت، شفافیت و دسترس‌پذیری بلاکچین را فراهم سازد.

گفتنی است که آلتمن تاکنون به این درخواست هاسکینسون پاسخ نداده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cardanofeed

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array