به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، استرانگ هولد دیجیتال ماینینگ (Stronghold Digital Mining)، یک شرکت ماینینگ کریپتو پنسیلوانیایی، به دنبال مجوز برای تولید حداکثر 15 درصد انرژی خود با استفاده از لاستیک‌های خرد شده در کارخانه پنتر کریک (Panther Creek) خود در نسکوهونینگ (Nesquehoning) است. فعالان محیط زیست محلی برای مخالفت با این ابتکار آماده می‌شوند.

به گزارش رسانه‌های محلی، استرانگ هولد در ماه جولای (تیر) درخواستی را به اداره حفاظت از محیط زیست پنسیلوانیا ارسال کرد. با این حال، اطلاعات تنها در پایان ماه آگوست (9 شهریور) به فضای عمومی نفوذ کرد. به طور رسمی، این شرکت با استناد به تایید آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) برای استفاده از منبع انرژی در سایر تاسیسات صنعتی در ایالت، درخواست استفاده از سوخت به اصطلاح مشتق از تایر را کرد.

TDF از سال 1991 در ایالات متحده قانونی شده است و در ترکیب با سوخت‌های دیگر، در چهار کارخانه در پنسیلوانیا استفاده می‌شود. با این حال، فعالان محیط زیست محلی وضعیت مشکوک امکاناتی که قبلاً از TDF استفاده می‌کردند را مطرح می‌کنند و اصرار دارند که تسهیلات استخراج رمزارز نباید مجوز داشته باشد. راسل زربو (Russell Zerbo)، یکی از مدافعان شورای هوای پاک، در برنامه رادیویی غرب پنسیلوانیا با محوریت محیط زیست،آلگنی (Allegheny) گفت:

“از آنجایی که پنتر کریک از برق تولیدی خود برای تولید ارز دیجیتال استفاده می‌کند، این نیروگاه باید به‌طور کامل به عنوان یک زباله‌سوز جامد اجازه دهد که مشروط به افزایش الزامات نظارت بر آلودگی هوا باشد.”

هولد

چارلز مک‌فدران (Charles McPhedran)، وکیل مدافع حقوق محیط‌زیست سازمان ارث جاستدیس (Earthjustice)، گفت که انتشار دی‌اکسید گوگرد و اکسید نیتروژن پس از تصرف کارخانه پنتر کریک در سال 2021 (1400) به شدت افزایش یافت. بر اساس برخی برآوردها، دو میلیارد یارد مکعب زغال سنگ زباله هنوز هم محیط زیست را در سراسر قلمرو ایالت آلوده می‌کند.

اخیراً استرانگ هولد نتایج مالی خود را برای سه ماهه دوم سال 2023 بیان کرد. در این دوره 626 بیت کوین استخراج کرد که 43 درصد بیشتر از سه ماهه چهارم سال 2022 است. علیرغم نرخ هش شبکه بیت کوین، این نشان دهنده رشد متوالی 1 درصدی نسبت به سه ماهه اول سال 2023 است. در همین دوره‌ها به ترتیب 39 و 23 درصد افزایش یافته است. درآمد این شرکت 18.2 میلیون دلار و زیان خالص 11.7 میلیون دلار بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array