به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، از آنجایی که روسیه به تأخیر در تصویب مقررات ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد، مدافعان محلی از ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin) رئیس جمهور روسیه درخواست کرده‌اند تا رویکرد دولت در تنظیم و قانونگذاری بازار را تغییر دهد.

انجمن روسیه صنعت رمزارزی و بلاکچین (RACIB) – گروه بزرگی از علاقه‌مندان به کریپتو و بلاکچین در روسیه – در 6 مارس (15 اسفند) نامه‌ای به پوتین صادر کرد و از رئیس جمهور خواست تا به خطرات ناشی از نادیده گرفتن توسعه جهانی صنعت کریپتو رسیدگی کند.

در این نامه، آرای‌سی‌آی‌بی (RACIB) استدلال می‌کند که روسیه در اجرای رژیم‌های قانونی آزمایشی با هدف پذیرش کریپتو، علی‌رغم اجرای اولین قانون رمزارزی «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال» در سال 2021 (1400) بسیار کند عمل کرده است.

در نوامبر 2022 (آبان 1401)، قانون‌گذاران در روسیه مجموعه‌ای از اصلاحات قانونی را در قانون رمزارزی ارائه کردند و پیشنهاد راه‌اندازی «صرافی ملی ارزهای دیجیتال» را دادند. به گفته RACIB، برخی از این اصلاحات به طور قابل توجهی اجرای فناوری‌های مالی دیجیتال در روسیه را پیچیده می‌کند، زیرا تحریم‌های کیفری را برای توسعه دهندگان بلاکچین ایجاد می‌کند.

الکساندر براژنیکوف (Alexander Brazhnikov)، مدیر اجرایی RACIB به کوین تلگراف گفت، اصلاحات پیشنهادی به مقامات اجرایی روسیه یک «دریای انتخاب» برای فشار بر جامعه رمزارزی محلی می‌دهد.

ارز

براژنیکوف گفت: «برای شرکت‌های صنعت دارایی دیجیتال اثبات اینکه همه کارها را در چارچوب قوانین روسیه انجام می‌دهند، آسان نخواهد بود».

RACIB در نهایت از پوتین خواسته است تا به موضع نظارتی خصمانه روسیه در مورد کریپتو پایان دهد، زیرا از استفاده کامل از پتانسیل ارزهای دیجیتال توسط مشاغل محلی جلوگیری می‌کند و به طور بالقوه کشور را به سمت “زیان‌های مالی مستقیم” سوق می‌دهد. RACIB اعلام کرد:

“سیاست موجود دولت در مورد تنظیم دارایی‌های مالی دیجیتال خطرات جدی را برای اقتصاد روسیه ایجاد می‌کند که نه تنها از کشورهای غیردوست، بلکه از کشورهای دوست نیز به دلیل تأخیر در معرفی فناوری‌های مالی جدید عقب بماند.”

به گفته RACIB، یکی از بزرگترین خطرات نادیده گرفتن مزایای صنعت کریپتو، جابه‌جایی استعدادهای محلی به حوزه‌های قضایی پیشرفته، از جمله کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) مانند قزاقستان و ارمنستان است.

RACIB برای کمک به روسیه در تغییر موضع سختگیرانه خود در قبال کریپتو، از پوتین خواسته است که یک گروه کاری شامل نمایندگان جامعه دارایی‌های دیجیتال برای همکاری با دولت در ایجاد سیاست تنظیم ارز‌ دیجیتال ایجاد کند. این گروه به طور خاص علاقه خود را به توسعه و به کارگیری سیستم‌های پرداخت فرامرزی در روسیه، حوزه‌های قضایی EAEU و همچنین کشورهای دیگر مانند برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی ابراز کرده است.

در سال 2021 (1400)، یوری پریپاکین (Yury Pripachkin) از RACIB استدلال کرد که روسیه هیچ عمل خاصی برای تنظیم بازار ارزهای دیجیتال محلی انجام نمی‌دهد.

این خبر بلافاصله پس از آن منتشر شد که بانک مرکزی روسیه موضع سازش‌ناپذیر خود را در مورد کریپتو تکرار کرد و الیزاوتا دانیلوا (Elizaveta Danilova)، رئیس بخش ثبات مالی بانک روسیه، استدلال کرد که قانونی شدن سرمایه‌گذاری‌های کریپتو رفاه شهروندان روسیه را تهدید می‌کند. در عین حال، بانک روسیه هیچ مشکلی در قانونی کردن استخراج کریپتو و اجازه استفاده از کریپتو در تراکنش‌های فرامرزی نمی‌بیند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array