به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، درخواست راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین توسط کمپانی بلک‌راک (BlackRock) و دیگر غول‌های مالی در اواسط ماه ژوئن 2023، خوش‌بینی زیادی در میان اعضای جامعه بزرگ ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. اکنون، با نگاهی فراتر از بیت کوین، برخی از غول‌های مالی برای راه‌اندازی ETF معاملات آتی اتریوم درخواست داده‌اند.

شش شرکت بزرگ از جمله Volatility Shares، Bitwise، Roundhill، VanEck، Proshares و Grayscale اکنون درخواست خود مبنی بر راه‌اندازی ETF آتی اتریوم را ثبت کرده‌اند. اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، گزارش این درخواست‌ها را روز اول آگوست منتشر کرد.

ETF

شرکت ولاتیلیتی شیرز (Volatility Shares) در پرونده روز 28 جولای (6 مرداد) خود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، طرح ETF استراتژی اتر را پیشنهاد کرد. به عنوان بخشی از این پروپوزال، سرمایه‌گذاران به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در اتر (ETH)، در قراردادهای آتی اتر با تسویه نقدی که در بورس کالای شیکاگو (CME) معامله می‌شوند، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز صندوق قابل معامله در بورس با اهرم 2 برابر “بیت کوین استراتژی” (BITX) که اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اهرمی معاملات آتی بیت کوین در کشور بود، ولاتیلیتی شیرز (Volatility Shares) اکنون درخواست جدیدی را ثبت کرده است. بالچوناس در توییت خود در اوایل این هفته نوشت:

«جالب اینجاست که با توجه به اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار اخیراً برخی از درخواست‌های مربوط به ETF اتر را برداشته است، ولاتیلیتی شیرز به تازگی درخواست یک ETF اهرمی فیوچرز بیت کوین ارائه کرده است، شاید آنها مطمئن هستند که زمان مناسب فرا رسیده است.”

جهش قیمت اتریوم

پس از اینکه قیمت بیت کوین تا مرز 29 هزار دلار کاهش یافت، اوایل این هفته تاحدودی فشار فروش در بازار اتر احساس می‌شد و قیمت نیز از کانال 1900 دلار خارج شد، ولی با افزایش بیش از 2 درصدی قیمت اتریوم (ETH) در 24 ساعت گذشته، خوش‌بینی اندکی به بازار بازگشته است. در زمان نگارش این مطلب، این دارایی دیجیتال با قیمت 1857 دلار و ارزش بازار 225 میلیارد دلاری معامله می‌شود.

در همین حال، داده‌های آپشن‌های اتریوم یک جهت‌گیری منفی برای پرایس اکشن این ارز طی شش ماه آینده را نشان می‌دهد. به گفته ارائه‌دهنده داده‌های رمزارزی Amberdata، انحراف شش ماهه نسبت قراردادهای اختیار خرید به فروش (call-put) برای اتر، به 0.91- کاهش یافته است که پایین‌ترین رقم از 15 ژوئن (25 خرداد) تاکنون است. این معیار برای سنجش تفاوت بین نوسانات ضمنی آپشن‌های خرید (call) و آپشن‌های فروش (put) استفاده می‌شود که ظرف مدت 180 روز منقضی می‌شوند.

نمودار اتر

این رقم منفی نشان‌دهنده ترجیح آپشن‌های فروش میان معامله‌گران است که به خریدار این حق را می‌دهد (اما نه تعهد) برای فروش دارایی پایه به قیمت از پیش تعیین‌شده در تاریخ مشخص یا قبل از آن اقدام کند. خریدار قرارداد آپشن فروش اساساً دیدگاهی نزولی نسبت به بازار دارد، در حالی که دیدگاه خریدار آپشن‌های خرید صعودی است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array