به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سیستم پردازشگر پرداخت‌های جهانی پی پال (PayPal ) با درخواست ثبت اختراع برای “سیستم خرید و انتقال توکن‌های غیرمثلی (NFT) گام بزرگی در جهت ایجاد اکوسیستم بلاکچین خود برداشته است. این برنامه که در ماه مارس ثبت و در تاریخ 21 سپتامبر (30شهریور) منتشر شد، روشی را برای انجام تراکنش‌ها با استفاده از NFTها، به دو صورت آن‌چین و آف‌چین ارائه می‌کند.

بازار NFTها در پی پال

این درخواست ثبت اختراع، که هنوز در حال بررسی است، سیستمی را توصیف می‌کند که در آن کاربران می‌توانند NFTهای خود را از طریق یک ارائه‌دهنده خدمات شخص ثالث خرید و فروش کنند. در این درخواست نامی از این ارائه‌کننده خدمات برده نشده است، اگرچه در بخشی از متن درخواست، به اتریوم اشاره شده است.

پی پال در نظر داشت از پتانسیل کامل NFTها برای توکنیزه کردن دارایی‌ها استفاده کند، که امری بسیار فراتر از تبادل ساده کلکسیون‌های الکترونیکی است:

«در این مورد، NFTها می‌توانند نشان‌دهنده هر قطعه منحصربه‌فرد از داده‌های دیجیتال باشند که می‌توان با استفاده از یک دفتر کل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین آنها را ردیابی کرد. نمونه‌هایی از این دارایی‌ها عبارتند از تصاویر و ویدیوهای دیجیتال، موسیقی، کلکسیون‌ها و سایر قطعات هنری دیجیتال به همراه اسناد اموال شخصی، بلیط رویدادها، اسناد قانونی و سایر کاربردهای واقعی.»

این سیستم را می‌توان به روش‌های مختلف سفارشی‌سازی کرد. به عنوان مثال، می‌توان خریدهای جزئی را از طریق توزیع توکن‌های حاکمیتی انجام داد، که خود آنها نیز پس از آن قابل معامله هستند. علاوه بر این، یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان «مرتبط با ارائه‌دهنده خدمات ممکن است برای ارتقای نقدینگی NFT از طریق یک پلتفرم اختصاصی استفاده شود». این NFTها می‌توانند از این حق امتیاز کسب درآمد کنند.

طرح شماتیک پروژه جدید  پی پال
طرح شماتیک روند معامله آف‌چین NFT که توسط پی پال پیشنهاد شده است. منبع: USPTO

پردازش تراکنش توسط ارائه‌دهنده خدمات می‌تواند شامل انطباق و مدیریت ریسک باشد. کاربران می‌توانند کیف پول دیجیتالی خود را داشته باشند، اما نیازی به این کار ندارند. یک کارگزار شخص ثالث می‌تواند انواع خدمات ذخیره‌سازی و پرداخت را به عنوان نهاد جایگزین ارائه دهد. تراکنش‌های آف‌چین را می‌توان در یک «کیف پول omnibus» مرتبط با ارائه‌دهنده خدمات و متشکل از کیف پول خریدار و فروشنده انجام داد:

«بنابراین، هیچ انتقالی در بستر بلاکچین ثبت نمی‌شود و نیازی به پخش تراکنش در شبکه بلاکچین یا پرداخت هزینه‌های گس مرتبط با چنین تراکنش‌های درون زنجیره‌ای نخواهد بود.»

در این درخواست، تصریح شده است که می‌توان از هر ارزی در سیستم استفاده کرد. در ماه آگوست، پی پال استیبل کوین خود با نام پی پال یو اس دی (PYUSD) را معرفی کرد که بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array