به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت فناوری مالی آمریکایی پی پال (PayPal) روز هفتم آگوست (16 مرداد)، یک استیبل کوین جدید به نام پی پال یواس‌دی (PYUSD) را روانه بازار کرد. این استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا توسط کمپانی پاکسوس تراست (Paxos Trust Co) منتشر خواهد شد و به طور کامل توسط سپرده‌های دلاری ایالات متحده، اوراق خزانه کوتاه مدت و معادل‌های نقدی مشابه پشتیبانی می‌شود.

به‌علاوه، این دارایی دیجیتال بر بستر شبکه بلاکچین اتریوم ساخته و برای پرداخت‌های دیجیتال و مبتنی بر نسل سوم وب (Web3) طراحی شده است. به گفته این شرکت، این استیبل کوین به زودی در دسترس مشتریان ایالات متحده قرار خواهد گرفت.

استیبل کوین پی پال
سازگاری PayPal USD با صرافی‌های رمزارزی، برنامه‌های وب3 و کیف پول‌های دیجیتال. منبع: پی پال

ویژگی‌های اصلی استیبل کوین پی پال

استیبل کوین PYUSD همیشه با دلار آمریکا قابل بازخرید بوده، با ارزهای دیجیتال دیگر در پلتفرم پرداخت PayPal سوآپ می‌شود و بین PayPal و Venmo قابل انتقال است. این شرکت ادعا می‌کند که این دارایی جدید به زودی به عنوان یک روش پرداخت برای خریدهای مختلف در دسترس خواهد بود.

عرضه یک استیبل کوین توسط پلتفرم شناخته‌شده‌ای مثل پی پال می‌تواند به روند تبدیل شدن آن به یک غول پرداخت در صنعت کریپتو سرعت ببخشد. این حرکت به دنبال طرح ابتکاری آن در سال 2020 پس از ایجاد راهی برای پرداخت‌های رمزارزی بر روی این پلتفرم آغاز شد.

پی پال اکنون بیش از 350 میلیون کاربر فعال دارد و علاوه بر فراهم کردن قابلیت پرداخت، در حال حاضر به کاربران ایالات متحده و بریتانیا اجازه خرید، فروش و نگهداری بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بیت کوین کش (BCH) و لایت کوین (LTC) را می‌دهد.

دن شولمن (Dan Schulman)، مدیرعامل پی پال امیدوار است که استیبل کوین جدید این شرکت به بخشی از زیرساخت کلی پرداخت آن تبدیل شود. این شرکت برای اولین بار برنامه خود برای راه‌اندازی یک استیبل کوین را در ماه ژانویه 2022 (دی 1400) تأیید کرد و ادعا کرد که در راستای این هدف، همکاری نزدیکی با رگولاتورهای مربوطه خواهد داشت.

در حالی که اکنون چندین استیبل کوین در بازار کریپتو حضوری فعال دارند، دارایی پی پال اولین نمونه‌ای خواهد بود که توسط یک پردازنده پرداخت بزرگ راه‌اندازی می‌شود. چارلز کاسکاریلا (Charles Cascarilla)، مدیرعامل پاکسوس در گفتگو با کوین تلگراف در این خصوص گفت:

«پی پال و پاکسوس با راه‌اندازی اولین استیبل کوین توسط یک موسسه مالی پیشرو می‌توانند ارزش واقعی فناوری بلاکچین را اثبات کنند. PayPal USD مهم‌ترین جهش رو به جلو برای دارایی‌های دیجیتال و صنعت مالی است و پاکسوس مفتخر است که می‌تواند این محصول متحول کننده را عرضه کند.»

این شرکت معتقد است محیط نظارتی پیرامون استیبل کوین‌ها در ایالات متحده به تدریج “به سمت شفافیت بیشتر پیش می‌رود” و بنابراین، تقاضا برای یک استیبل کوین جایگزین نسبت به آنچه در حال حاضر در بازار موجود است، بیشتر خواهد شد.

در حال حاضر، سرمایه در گردش بازار استیبل کوین‌ها به رقمی در حدود  126 میلیارد دلار می‌رسد که بخش زیادی از آن تحت سلطه تتر (USDT) با ارزش بازار 86.5 میلیارد دلار و یواس‌دی کوین (USDC) با ارزش بازار 26 میلیارد دلار قرار دارد. با این حال، اخیراً بسیاری از استیبل‌کوین‌ها با موانع نظارتی متعددی در ایالات متحده مواجه شده‌اند و سیاست‌گذاران در حال حاضر درگیر بحث درباره یک لایحه دو حزبی یپرامون استیبل کوین‌ها هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array