به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در میان موج گسترده فروش در بازار ارزهای دیجیتال، قیمت اتریوم نیز تحت فشار زیادی قرار گرفته است و در حال حاضر با کاهش 1.82 درصدی با قیمتی در حدود 2432 دلار معامله می‌شود.

علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، در آخرین به‌روزرسانی بازار، به بررسی وضعیت فعلی اتریوم (ETH) پرداخت. به گفته وی، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، اکنون در یک منطقه تقاضای حیاتی قرار دارد که در محدوده‌ای بین 2388 تا 2460 دلار در نوسان است. به گفته مارتینز، قدرت این سطح حمایتی، مسیر حرکت اتریوم را در کوتاه مدت تعیین خواهد کرد. این پیش‌بینی با یک سناریوی مطلوب همراه است که به دلیل وجود کمترین سطوح مقاومت، مسیر روشنی را برای حرکت رو به بالای این دارایی نشان می‌دهد.

نمودار اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم؛ منبع: coinmarketcap

با این حال، مارتینز اخطار می‌دهد که اگر اتریوم نتواند حمایت ذکر شده را حفظ کند، با ریسک یک افت قیمت سنگین مواجه خواهد شد. در چنین سناریویی، احتمال پولبک به سمت ناحیه حمایتی مهم بعدی وجود دارد که تخمین زده می‌شود در محدوده 2000 دلار باشد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باید این سطوح کلیدی را از نزدیک زیر نظر بگیرند، زیرا اتریوم اکنون در حال بررسی شرایط فعلی بازار است.

منطقه تقاضای اتریوم

تحولات فاندامنتال در شبکه اتریوم

از سوی دیگر، احتمالاً به‌روزرسانی دانکن (Dencun) در شبکه بلاکچین اتریوم تا روز 30 ژانویه (10 بهمن) در شبکه آزمایشی سپولیا (Sepolia) و ارتقای مربوطه در شبکه آزمایشی هولسکی (Holesky) در تاریخ 7 فوریه (18 بهمن) اجرا می‌شود. قرار است به‌روزرسانی جامعی نیز در مورد نسخه‌های کلاینت هر دو ارتقا، از طریق یک پست وبلاگی که برای روز 23 ژانویه (3 بهمن) برنامه ریزی شده است، ارائه شده و دیدگاهی دقیق در مورد فرآیند فعال‌سازی شبکه‌های آزمایشی مربوطه در اختیار ذینفعان قرار داد.

از سوی دیگر، نوعی خوش‌بینی هم در رابطه با تایید احتمالی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم تا روز 23 می سال جاری (3 خرداد 1403) در بازار به وجود آمده است که با مهلت مشخص شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای برنامه Ark 21Shares هماهنگ است.

از زمان ظهور هیاهوی راه‌اندازی ETF بیت کوین در بازار در سال گذشته، توجه به اتریوم به عنوان گزینه بعدی تایید ETF اسپات در ایالات متحده بیشتر شده است. این احساس در نسبت تخفیف به ارزش خالص دارایی (NAV) در صندوق تراست اتریوم گری اسکیل (ETHE) منعکس شده است، که به گفته جی پی مورگان (JPMorgan) در دو ماه گذشته در محدوده 12 درصد حفظ شده است.

تحلیلگران جی پی مورگان معتقدند تصمیم SEC مبنی بر نام نبردن از اتریوم (ETH) در شکایت خود علیه صرافی‌های رمزارزی به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار، می‌تواند به این معنی باشد که این رگولاتور تمایل دارد این ارز دیجیتال را به عنوان یک کالا در ماه‌های آینده طبقه‌بندی کند و این شرطی حیاتی برای تایید ETF اسپات آن خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array