به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم کاریابی لینکدین با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد موفق شده در سال 2023 از فروش اکانت‌های LinkedIn Premium میلیاردها دلار کسب درآمد داشته باشد.

گزارشات اخیر نشان‌دهنده آن هستند که کمپانی مایکروسافت در سال میلادی گذشته از فروش حساب‌های کاربری پریمیوم پلتفرم لینکدین و ابزارهای هوش مصنوعی آن حسابی پول به جیب زده است! پلتفرم لینکدین موفق شده بود در سال 2023 بیش از 15 میلیارد دلار کسب درآمد داشته باشد.

این اولین باری است که پس از تصاحب شرکت لینکدین توسط کمپانی مایکروسافت در سال 2016، میزان کسب درآمد این پلتفرم از اکانت‌های پریمیوم به‌صورت عمومی منتشر می‌شود. کمپانی مایکروسافت 8 سال پیش لینکدین را به قیمت 26 میلیارد دلار خریداری کرده و جزئی از خدمات زیرمجموعه خود کرده بود.

سرویس لینکدین پریمیوم

درآمد نجومی مایکروسافت از اکانت‌های پریمیوم لینکدین

براساس بیانیه منتشر شده توسط این پلتفرم شغلی و کاریابی در روز پنجشنبه، فروش اکانت‌های پریمیوم در سال 2023 مبلغی بیش از 1.7 میلیارد دلار را عاید لینکدین کرده است. همچنین تعداد مشترکان سرویس پریمیوم این شرکت در بازه یک‌سال گذشته به لطف ظهور ابزارهای هوش مصنوعی شاهد رشدی 25 درصدی بوده است.

به گفته دن شپیرو، مدیر ارشد عملیاتی لینکدین، بیش از 70% از کاربران سرویس پریمیوم از ابزارهای هوش مصنوعی برای نگارش پست‌ها، کامنت‌ها و فعالیت‌های خود در لینکدین استفاده می‌کنند. او با انتشار پست جدیدی در این مورد نوشته: “آزمایش‌های اولیه نشان‌دهنده این هستند که حدود 90% از مشترکین لینکدین پریمیوم، دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی را در مسیر شغلی خود مفید یافته‌اند”.

کمپانی مایکروسافت در ماه ژانویه 2024 (دی ماه امسال) اعلام کرده بود که میزان درآمد لینکدین در سه‌ماهه مالی گذشته حدود 9% افزایش یافته و جذب کاربران جدید سرویس پریمیوم در طی دو سال گذشته روند روبه‌رشدی را تجربه کرده است.
پلتفرم لینکدین درحال حاضر دو سرویس پریمیوم را به کاربران خود ارائه می‌دهد که سرویس Premium Career ماهانه 29.99 دلار و سرویس Premium Business ماهانه 59.99 دلار هزینه‌بردار هستند.

استقبال گسترده از ابزارهای هوش مصنوعی لینکدین

دن شپیرو که از سال 2008 تاکنون در کمپانی لینکدین مشغول به‌کار بوده؛ اعلام کرده که قابلیت‌های هوش مصنوعی زیادی در دست توسعه هستند و به‌زودی به این پلتفرم افزوده خواهند شد. براساس گزارشات پیشین یک منبع آگاه، مایکروسافت در تلاش است تا هرچه زودتر سرویس‌ها و محصولات زیرمجموعه خود را به ابزارهای هوش مصنوعی مجهز کند و لینکدین نیز از این قضیه مستنثی نیست.

شپیرو در این باره به کاربران گفته است: “در روزهای آتی منتظر این باشید که با کمک ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، مسیر شغلی، کسب‌وکار و جستجو برای سمت و مقام مناسب شما را در مسیر صحیح هدایت کنیم. هوش مصنوعی ابزاری‌ست که قدرت شغلی آینده شما را تأمین خواهد کرد”.

ابزارهای هوش مصنوعی جدید لینکدین قادرند در مسیر یافتن شغل مناسب برای کاربران جستجو کنند و براساس رزومه آپلود شده کاربران، سطح صلاحیت و کفایت او را برای موقعیت شغلی مدنظر سنجیده و مشخص کنند. همچنین کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، پروفایل شغلی خود را در محیط این پلتفرم حرفه‌ای‌تر کنند.

شایان ذکر است که شرکت لینکدین در دو بازه زمانی متفاوت (ماه می و اکتبر سال 2023) بیش از 1400 نفر از کارمندان خود را تعدیل نیرو کرده بود.

منبع: Business Insider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array