ایران دکونومی: رئیس‌جمهوری آمریکا سالانه ۴۰۰هزار دلار حقوق می‌گیرند. گرچه این مبلغ زیادی نیست، اما آن‌ها که این منصب را در اختیار داشته‌اند، با چاپ کتاب، سخنرانی و حتی افتتاح فروشگاه‌ها، میلیون‌ها دلار به جیب زده‌اند!

جرالد فورد
دارایی: ۷ میلیون دلار

جرالد فورد رييس جمهور اسبق آمريكا و تنها فردی كه در تاريخ آمريكا بدون انتخابات به اين سمت رسيد، وی در ژانويه 2006 در سن 93 سالگی درگذشت.

جرالد در سال ۱۹۷۴ رئیس جمهور آمریکا شد و مدت زیادی در این منصب نبود؛ اما فورد توانست همین دوره که به سه سال هم نرسید را به درآمدی چند میلیون دلاری تبدیل کند. ارزش دارایی‌های او در زمان ورود به کاخ سفید، ۱.۴ میلیون دلار بود، اما تا زمان مرگش توانست ۵.۶ میلیون دلار دیگر به جیب بزند.

به گزارش واشنگتن‌پست، او نخستین رئیس‌جمهوری آمریکا بود که توانست سال‌های حضور خود در کاخ سفید را به منبعی برای درآمدهای میلیون دلاری تبدیل کند. جرالد فورد توانست با ایراد سخنرانی، حضور در مراسم‌ها و حتی افتتاح مراکز خرید، درآمد چشمگیری داشته باشد.


جو بایدن
دارایی: ۸ میلیون دلار

جو بایدن در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بود. در ۲۰۲۰ بایدن توانست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت را شکست داده و به چهل‌وششمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده تبدیل شود.

بر اساس اطلاعات نشریه فوربس، ارزش کل دارایی‌های بایدن حدود ۲.۵ میلیون دلار بود که توانست در چهار سال بعد از ریاست‌جمهوری اوباما، یعنی در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ ۱۷.۳ میلیون دلار به جیب بزند که بخش اعظم آن از محل چاپ سه کتاب تامین شد.

وی در جریان سفرهای خود برای امضای کتاب‌هایش ۱.۸ میلیون دلار درآمد مضاعف به دست آورد.


رونالد ریگان
دارایی: ۱۳ میلیون دلار

بازیگری که با فرمانداری کالیفرنیا وارد عرصه سیاست شد و از ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹ رئیس جمهور آمریکا شد.

ریگان پیش از ورود به کاخ سفید هم متمول بود و ارزش خالی دارایی‌های وی به ۱۰.۶ میلیون دلار می‌رسید.

او در سال ۱۹۸۹ برای چند سخنرانی در یک سمپوزیوم ژاپنی، مجموعاً ۲ میلیون دلار درآمد داشت. وی همچنین از طریق چاپ کتاب‌هایش مبلغ ۵ میلیون دلار به جیب زد.


جرج بوش (پدر)
دارایی‌: ۲۵ میلیون دلار

جرج هربرت واکر بوش از ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ ریاست‌جمهوری آمریکا را بر عهده داشت و همچنین مدتی به عنوان مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فعالیت داشت.

به گفته فرزندان جورج پدر، او پس از پایان ریاست‌جمهوری مبلغی بین ۵۰ هزار تا ۷۵ هزار دلار در ازای هر سخنرانی دریافت می‌کرد.

بوش همچنین چندین کتاب نوشت که جزئیات دقیق مالی قراردادهای این کتاب‌ها منتشر نشده است.


جرج بوش (پسر)
دارایی: ۵۰ میلیون دلار

او هم پا جای پای پدر خود گذاشت و از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ ریاست‌جمهوری ایالات متحده را برعهده داشت. بر اساس گزارش دانشگاه «امریکن»، بوش که با ۲۰ میلون دلار پا به کاخ سفید گذاشت، توانست بعد از ریاست‌جمهوری‌اش ارزش دارایی‌های خود را دو برابر کند.

در ۲۰۱۵ نشریه پولتیکو نوشت که بوش پسر در سال‌های پس از ریاست‌جمهوری‌اش مبلغی بین ۱۰۰ هزار تا ۱۷۵ هزار دلار در ازای هر سخنرانی دریافت کرده است.

وی همچنین 4 کتاب نوشت که درآمدش از نگارش تنها یکی از آن‌ها ۷ میلیون دلار بود!


باراک اوباما
دارایی: ۷۰ میلیون دلار

اوباما در ۲۰۰۹ به عنوان چهل‌وچهارمین رئیس‌جمهوری آمریکا به کاخ سفید پا گذاشت. او در زمان ورود به کاخ سفید ۱.۳ میلیون دلار دارایی‌ داشت.

او در سال ۲۰۱۹، یعنی دو سال بعد از پایان ریاست‌جمهوری‌اش یک خانه ۱۱.۷۵ میلیون دلاری در ماساچوست خریداری کرد که مساحت زمین آن ۳۰ هکتار است.

اوباما در ۲۰۱۷ در ازای تنها یک سخنرانی برای موسسه خدمات مالی «کانتور فیتزجرالد» ۴۰۰ هزار دلار دریافت کرد!

بر اساس گزارش فوربس، اوباما از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ در ازای چاپ سه کتاب ۱۵.۶ میلیون دلار درآمد داشت.

اوباما همچنین در ۲۰۱۸ با نتفلیکس قرارداد چند سریال و فیلم سینمایی را امضا کرد که قیمت آن مشخص نیست.


بیل کلینتون
دارایی: ۱۲۰ میلیون دلار

بیل کلینتون از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ ریاست‌جمهوری ایالات متحده را بر عهده داشت.

تخمین زده می‌شود که او و همسرش هیلاری کلینتون در ۱۵ سال بعد از پایان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون، مجموعاً ۲۴۰ میلیون دلار درآمد داشتند. این در حالی است که او در زمان ورود به کاخ سفید تنها ۱.۲ میلیارد دلار دارایی داشت.


دونالد ترامپ
دارایی: ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار

ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ رأس ظهر ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ به وقت منطقه زمانی شرقی شروع شد و رأس ظهر ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ پایان یافت. دونالد ترامپ پس از ادای سوگند، رسماً به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا جانشین باراک اوباما شد.

«لتیتیا جیمز»، دادستان کل نیویورک اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دارایی خالص خود را تا دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش داده است.

این ادعا به عنوان بخشی از شکایت علیه ترامپ، سازمان ترامپ و دو تن از پسران وی به اتهام کلاهبرداری مطرح شده است.

وی در این درخواست ادعا می‌کند که دارایی خالص ترامپ بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ به صدها میلیون دلار رسیده است.

جیمز ترامپ را متهم کرد که در سال ۲۰۱۴ دارایی خالص خود را تا دو میلیارد و ۲۲۵ میلیون دلار افزایش داده است.

وی گفت: «این فقط ذره‌ای از فریب بسیار بزرگ‌تر ترامپ است و ما آماده افشای آن در محاکمه هستیم، امری که می‌تواند میلیاردها دلار از دارایی خالص ترامپ را کاهش دهد. هر چند همین کافی است که به دادگاه اجازه دهد درباره این موضوع تصمیم‌گیری کند».

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array