به گزارش ایران دکونومی،با وجود هشدارهای بسیار، همچنان افرادی هستند که به اجاره کارت‌ها و حساب های بانکی خود به دیگران اقدام می کنند و قربانی کلاهبرداران می‌شوند.

کلاهبرداران با روش‌های گوناگونی از جمله آگهی گذاشتن در فضای مجازی، با وعده پرداخت مبالغ میلیونی، از ناآگاهی افراد سوءاستفاده می‌کنند و کارت بانکی افراد را اجاره و با آنها، اعمال غیرقانونی انجام می‌دهند.

تحت هیچ شرایطی، پیشنهاد اجاره حساب یا کارت بانکی را نپذیرید. چون مسئولیت تمام تراکنش‌های یک کارت بانکی بر عهده دارنده آن است. و طبق ماده ۲۷۴ قانون مالیات، دارندگان حساب‌ها و کارت‌های بانکی اجاره‌ای، چه از طریق وکالت رسمی و چه از طریق واگذاری کارت‌های بانکی به افراد غیر، به‌عنوان فرار مالیاتی مجرم محسوب می‌شوند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد افراد با ارقام متفاوتی کارت بانکی را اجاره می‌کنند. و بامدت زمان مشخص از هفته‌ای تا ماهانه و سالانه با ارقام مختلف این کار انجام می شود.

برخی شرکت های اجاره کننده کارت بانکی می گویند: ۱۰ درصد از هر پولی که به حسابتان واریز می‌شود، متعلق به شماست.

گزارش دیگری هم حاکی از آن است که اجاره ماهانه کارت بانکی۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است و این پول «یا به‌صورت اجاره هفتگی مبلغ ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان واریرز می شود یا اجاره ماهیانه بیش از دو میلیون تومان در زمان مقرر به شماره‌حساب اعلامی توسط شخص اجاره‌‌دهنده واریز می‌شود.»

علت اجاره کارت بانکی توسط افراد صرفاً برای پوشش فعالیت‌های مجرمانه، پولشویی و فرار مالیاتی کاربرد دارد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array