به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم اینستاگرام بالاخره به یکی از پرتکرارترین درخواست‌های کاربران رسیدگی کرده است. از این پس کاربران قادر خواهند بود تا ویدیوهای Reels حساب‌های کاربری عمومی را دانلود کرده و آنها را بیرون از اپلیکیشن اینستاگرام نیز با دیگران به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن رقیب، تیک‌تاک، سالهاست که این قابلیت را در اختیار کاربران خود گذاشته و حتی از این طریق محبوبیت بسیاری نیز کسب کرده است. کاربران با تماشای ویدیوهای واترمارک خورده تیک‌تاک در دیگر پلتفرم‌ها، بیشتر و بیشتر جذب این شبکه اجتماعی می‌شوند.

قبل از این، کاربران برای دانلود استوری‌ها، ویدیوهای Reels و غیره باید به وبسایت‌های واسطه‌ای مانند SnapInsta مراجعه می‌کردند.

در روز سه‌شنبه، رئیس کمپانی اینستاگرام، آدام موسری در بخش جدید و تازه‌‌ تأسیس کانال اینستاگرام خود اعلام کرد که کاربران ساکن در ایالات متحده آمریکا از این پس می‌توانند ویدیوهای Reels را در گالری خود ذخیره کنند. کاربران می‌توانند با انتخاب کردن گزینه “Share” (به‌اشتراک‌گذاری) و سپس انتخاب گزینه “دانلود”، ویدیوی دلخواه را در گالری خود ذخیره کنند.

آدام موسری با تأکید بر این نکته که فقط Reelsهای به‌اشتراک گذاشته شده توسط اکانت‌های عمومی قابلیت دانلود دارند؛ اضافه کرد که صاحبان حساب‌های کاربری عمومی می‌توانند گزینه دانلود شدن Reelsهای اختصاصی خود را برای کاربران غیرفعال کنند.

Reels

ویدیوهای Reels دانلود شده دارای واترمارک اختصاصی اینستاگرام خواهند بود؟

موسری شخصاً به این نکته اشاره نکرد که آیا ویدیوهای دانلود شده از پلتفرم اینستاگرام مانند تیک‌تاک دارای واترمارک اختصاصی این شبکه اجتماعی خواهند بود یا خیر، اما در تصاویر پست‌شده توسط او، بر روی Reelsهای دانلود شده لوگوی کوچکی از اینستاگرام به‌همراه نام اکانت‌کاربری مشاهده می‌شود.
اینستاگرام همیشه به کاربران خود اجازه دانلود این ویدیوهای کوتاه را از بخش Draft (بعد از ویرایش نهایی و قبل از پست شدن در صفحه اصلی) بدون واترمارک و لوگو داده است.

در سال 2021، اینستاگرام دیگر محتواهایی که شامل واترمارک پلتفرم تیک‌تاک و یا هر پلتفرم دیگری بود را متوقف کرد. همچنین در آگوست سال گذشته پلتفرم یوتیوب نیز در جهت جلوگیری یا کاهش شدت بازنشر ویدیوهای کوتاه خود در دیگر شبکه‌های اجتماعی، یک واترمارک اختصاصی بر روی ویدیوهای Short دانلود شده خود قرار داد.

در نتیجه چنین تصمیمی از سوی اینستاگرام، یعنی افزودن واترمارک به ویدیوهای دانلود شده، به‌عنوان اقدامی برای ترغیب کاربران برای تماشای Reelsها در پلتفرم اصلی آنها تلقی می‌شود.

در چند سه‌ماهه مالی گذشته، ویدیوهای بخش Reels تمرکز و منبع اصلی رشد و درآمد اصلی کمپانی متا محسوب می‌شوند. در جلسه گزارش مالی سه‌ماهه نخست سال 2023، زاکربرگ اعلام کرده بود که زمان سپری شده توسط کاربران در اپلیکیشن اینستاگرام، به لطف محتواهای بخش Reels (پیشنهاد شده توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی) حدود 24% افزایش یافته است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array