به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک قاضی کانادایی حکم داده است که ایموجی که به طور گسترده استفاده می‌شود می‌تواند تأیید کند که یک شخص به طور قانونی قراردادی را منعقد کرده است.

بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز، قاضی T.J. کین (T.J. Keene) گفت که این تصمیم منعکس کننده یک واقعیت جدید در جامعه کانادایی است زیرا افراد بیشتری از ایموجی‌ها برای بیان خود در انواع موقعیت‌ها از جمله معاملات تجاری استفاده می‌کنند.

این پرونده به دنبال تعیین این بود که آیا یک کشاورز با فروش دانه کتان به خریدار غلات در سال 2021 (1400) موافقت کرده است یا خیر. طبق گزارش، خریدار قرارداد خرید را برای کشاورز ارسال کرده و نوشته است: “لطفا قرارداد کتان را تایید کنید.”

پس از دریافت شکلک بزرگ به عنوان پاسخ، او متوجه شد که کشاورز با قرارداد موافقت می‌کند و شکلک روشی بود که او آن را می‌پذیرفت. از سوی دیگر، کشاورز گفت که این ایموجی به منظور تأیید این است که او قرارداد کتان را دریافت کرده است”.

قاضی خاطرنشان کرد که کشاورز و خریدار یک رابطه تجاری طولانی مدت داشته‌اند و کشاورز به قراردادهای فروش قبلی با متن‌هایی مانند «به نظر خوب می‌رسد»، «خوب» و «بله» پاسخ داده است. در این تصمیم، کین به تعریف دیکشنری دات کام (dictionary.com) اشاره کرد: «برای ابراز رضایت، تأیید یا تشویق در ارتباطات دیجیتال، به‌ویژه در فرهنگ‌های غربی استفاده می‌شود».

ایموجی

اریک گلدمن (Eric Goldman)، استاد حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه سانتا کلارا، به نیویورک‌تایمز گفت که علی‌رغم این تصمیم، معنای شکلک‌های شست به هر مورد، یک سوال باز باقی می‌ماند. این پروفسور خاطرنشان کرد که برخی از جوانان ممکن است از ایموجی به شیوه‌ای طعنه آمیز یا غیرصادقانه استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از آن برای تأیید دریافت پیام استفاده کنند. او گفت که این ژست ممکن است در برخی از کشورهای خاورمیانه نیز توهین آمیز باشد. گلدمن افزود: این پرونده به مردم یادآوری می‌کند که استفاده از شکلک‌های شست می‌تواند عواقب قانونی جدی داشته باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array