به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دادستان کل نیویورک، لتیتیا جیمز (Letitia James) با طرح شکایتی از صرافی ارزهای دیجیتال کوینکس (CoinEx)، مدعی شده است که این شرکت به عنوان دلال اوراق بهادار و کالا در این ایالت ثبت نشده و به دروغ خود را به عنوان یک صرافی معرفی کرده است.

در این دادخواست 38 صفحه‌ای که در تاریخ 22 فوریه (3 اسفند) توسط جیمز در دادگاه عالی نیویورک ایراد شد، ادعا شده است که کوینکس (CoinEx) به طور مکرر و با مداومت بسیار، درگیر کارهای متقلبانه بوده و با این اعمال خود، قانون مارتین (Martin Act) که یکی از سرسخت‌ترین قوانین ضد کلاهبرداری و مربوط به مقررات اوراق بهادار در ایالات متحده است را نقض کرده است.

صرافی کوینکس

در ادامه این دادخواست آمده است که در لیست توکن‌های تحت پشتیانی صرافی کوینکس (CoinEx) نام‌های مختلفی مثل Amp (AMP)، LBRY Credits (LBC), Rally (RLY) و Terra (LUNA) به چشم می‌خورد که هم به عنوان کالا و هم اوراق بهادار شناخته می‌شوند.

لتیتیا جیمز روز گذشته در توییتر خود نوشت:

«وقتی پلتفرم‌های معاملات رمزارزی قوانین ما را نادیده می‌گیرند، مردم نیویورک را در معرض خطر قرار می‌دهند. ما به دنبال متوقف کردن فعالیت این صرافی در نیویورک هستیم و به تلاش خود برای محافظت از مردم در برابر خطرات بالقوه صنعت ارزهای دیجیتال ادامه خواهیم داد.»

در بیانیه 22 فوریه جیمز آمده است که کوینکس (CoinEx) “آنطور که طبق قانون نیویورک الزام‌آور است”، برای فروش توکن در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) یا کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) ثبت نشده است.

دفتر دادستان کل نیویورک با ایجاد یک حساب کاربری در کوینکس (CoinEx) با کمک یک کامپیوتر و آدرس اینترنتی مربوط به نیویورک ادعا کرد که می‌تواند در این پلتفرم معامله کند. جیمز افزود: «دوران آن دسته از شرکت‌های رمزارزی مانند کوینکس (CoinEx) که طوری عمل می‌کنند که قوانین در مورد آنها اعمال نشود، به پایان رسیده است.»

افزون بر این، در این دادخواست آمده است که کوینکس (CoinEx) به احضاریه روز 22 دسامبر 2022 (اول دی ماه) که توسط دادستانی کل به منظور “ارائه شهادت در مورد فعالیت‌های مربوط به معاملات دارایی‌های مجازی در این پلتفرم” ارسال شده بود، اعتنا نکرده است.

«روز 9 ژانویه 2023 (19 دی) کوینکس احضاریه‌ای دریافت کرد که از آن می‌خواست تا برای بازجویی تحت سوگند در دادگاه حاضر شود، ولی این شرکت توجهی به این احضاریه نکرد. عدم حضور کوینکس (CoinEx) در درجه اول گواهی بر این ادعاست که این صرافی در اعمال متقلبانه دست داشته است.»

آنگونه که از متن این دادخواست برمی‌آید، جیمز به دنبال گرفتن حکمی از دادگاه است تا بتواند مانع از بازاریابی و فعالیت کوینکس (CoinEx) به عنوان یک صرافی شود، از فعالیت آن در این ایالت جلوگیری کند و به این صرافی دستور دهد تا کلیه آدرس‌های اینترنتی و داده‌های موقعیت مکانی GPS مربوط به نیویورک را مسدود نماید.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array