به گزارش ایران دکونومی، براساس گزارش ۹ ماهه و صورت‌های مالی داتین، سود خالص این شرکت، چیزی نزدیک به ۲۱۶میلیارد تومان بوده است. عوامل این رشد توسط داتین اعلام شده است. این شرکت از پشتیبانی و توسعه نرم‌افزار کسب درآمد می‌کند.

شرکت نرم‌افزاری داتیس آرین قشم (داتین) که بزرگترین زیرمجموعه هلدینگ فناپ است، راهکارهای نرم‌افزاری بانکی و مالی را به بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری و دیگر سازمان‌ها ارائه می‌کند.

داتین

رشد دو برابری ارائه خدمات داتین

«فروش لیسانس نرم‌افزار» و «ارائه خدمات» به عنوان منابع درآمد داتین شناخته می‌شوند. براساس گزارش ۹ ماهه، این شرکت ۴۴۰میلیارد تومان از فروش نرم‌افزار و ۳۱۲میلیارد تومان از ارائه خدمات، درآمد داشته است.

همچنین داتین، درآمدی نزدیک به ۲۹۰ میلیارد تومان از پشتیبانی نرم‌افزار و ۲۲ میلیارد تومان از توسعه نرم‌افزار کسب کرده است.

به گفته داتین این افزایش به دلیل توسعه محصول، نرخ تورم، تعداد تراکنش‌ها، تعداد دستگاه‌های متصل به محصول شرکت، میزان استفاده از زیرساخت‌های شرکت از جمله دیتاسنتر رخ داده است.

عمده مشتریان داتین را شرکت خدمات امید رایانه (بانک سپه و بانک‌های ادغام شده)، بانک گردشگری و رسالت تشکیل می‌دهند که تقریباً نیمی از درآمدهای عملیاتی از ارائه نرم‌افزار و خدمات به این مجموعه‌ها حاصل شده است.

داتین ۲

داتین و سرمایه‌گذاری جدید

سال گذشته، شرکت داتین، ۳۰۰میلیون تومان بر مجموعه «راهکار هوشمند امن» سرمایه‌گذاری کرد و ۲۸.۵درصد از سهام این شرکت را تصاحب کرده است.

همچنین داتین با هدف توسعه فراگیری مالی و توانمندسازی مالی افراد جامعه، روی اپلیکیشن پس‌‌‌انداز خرد و سرمایه‌‌‌گذاری خودکار «بلوط» سرمایه‌گذاری کرده است که مبلغ پیش پرداخت این سرمایه‌گذاری ۲میلیارد تومان اعلام شده است.

داتین

افزایش دارایی‌های نامشهود داتین

دارایی‌های نامشهود داتین در ۹ماهه ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۰۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۵۰ درصدی تجربه کرده است.

نرم‌افزار بانکی، بیمه‌ای، مالی، تلفیق، حق انشعاب فیبر نوری و سایر نرم‌افزارها از جمله دارایی‌های نامشهود داتین است.

همچنین دارایی‌های مشهود داتین نزدیک به ۳۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است. این دارایی‌ها شامل اقلامی همچون زمین، ساختمان، اقلام و تجهیزات کامپیوتری، وسایل نقلیه و تجهیزات و ابزار آلات هستند.

داتین
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array