به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، چشم‌انداز همیشه در حال تحول بازار کریپتو، بار دیگر توجه همه را به سمت پنجمین رمزارز بزرگ بازار یعنی سولانا (SOL) جلب کرده است. در حالی که نوسانات اخیر بازار، به ویژه نوسانات ناشی از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین اکثر ارزهای دجیتال اصلی از جمله سولانا را در طی چند هفته گذشته با چالش‌هایی برای حفظ ثبات و حرکات مثبت مواجه کرده است، یک تحلیلگر مشهور با پیش‌بینی جسورانه خود در مورد قیمت SOL این دارایی را آماده آغاز یک صعود بالقوه می‌داند.

حرکت سولانا (SOL) به سمت 113 دلار

علی مارتینز، تحلیلگر محبوب بازار کریپتو، اخیراً پستی را در پلتفرم X منتشر کرده است که به بررسی یک تغییر قابل توجهی در مسیر حرکت سولانا پرداخته است. مارتینز در این پست می‌گوید:

“به نظر می‌رسد سولانا کم‌کم از یک کانال موازی نزولی خارج می‌شود.”

این مشاهدات انتظارات جدیدی را در جامعه ارزهای دیجیتال برانگیخته است، زیرا مارتینز معتقد است اگر سولانا بتواند موقعیت خود را بالای 94 دلار حفظ کند، پیشروی قابل توجه آن به سمت نقطه عطف 113 دلار قریب‌الوقوع خواهد بود. این ادعا با توجه به محبوبیت روزافزون سولانا طی سال‌های اخیر به ویژه در سال 2023 و تبدیل شدن آن به یک انتخاب مطلوب برای سرمایه‌گذاری در بین علاقه‌مندان این بازار، دور از ذهن نیست.

به جز جذابیت‌های اولیه، اکوسیستم سولانا با ظهور میم کوین‌هایی مانند بانک (BONK)، سگ کلاهدار (WIF)، مایرو (MYRO) و غیره هر روز بیشتر می‌شود. همین تنوع در اکوسیستم سولانا فرصت سرمایه‌گذاری در آن را بیشتر کرده و مسیر حرکت به سمت هدف 113 دلاری را هموارتر می‌سازد.

با این حال، نباید فراموش کرد که بازار ارزهای دیجیتال اخیراً یک مرحله پرتلاطم را تجربه کرده و اکثر ارزهای دیجیتال اصلی با روندی نزولی دست و پنجه نرم می‌کنند. سولانا نیز از این تغییرات بازار مصون نمانده است و با چالش‌هایی مواجه است که ناشی از نوسانات ETFهای بیت‌کوین است.

نمودار روزانه سولانا

این روند نزولی در بازار سولانا روز دوشنبه 29 ژانویه (9 بهمن) با 1.57 درصد افزایش دستخوش تغییر شد و ارزش این دارایی را به 97.22 دلار رساند. این حرکت امروز نیز ادامه یافت و دستاورد هفتگی این رمزارز را به حدود 8.82 درصد نزدیک کرد. در 24 ساعت گذشته، حجم معاملات سولانا با 54.18 درصد افزایش به مرز 2.32 میلیارد دلار رسیده است.

تحلیل قیمت سولانا (SOL)

پس از اینکه کل بازار کریپتو در یک موج نزولی عظیم گرفتار شد، سولانا (SOL) از 126 دلار به محدوده 79 دلار سقوط کرد. پس از این افت شدید 37.5 درصدی، این آلتکوین در محدوده تراز 80 دلار و سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصد به حمایت خوبی رسید.

پس از بازگشت بیت کوین به بالای 42 هزار دلار، بازار کریپتو کم‌کم نشانه‌هایی از بهبود را نمایان کرد و SOL نیز با این روند همراه شد. اگر روند صعودی فعلی ادامه پیدا کند، می‌توان انتظار داشت که خریداران مقاومت 102 دلار را هدف قرار دهند که با سطح اصلاحی فیبوناچی 50% آخرین اصلاح قیمت مطابقت دارد.

شکست صعودی، بالاتر از این سطح مقاومت می‌تواند قیمت سولانا (SOL) را به طور بالقوه به سمت لمس تراز 126 دلار هدایت کند. در چنین شرایطی، تشکیل الگوی “فنجان و دسته” در نمودار روزانه این دارایی تکمیل می‌شود. این ستاپ تکنیکال، یک الگوی برگشتی صعودی است که معمولاً در پایان بازارهای نزولی بزرگ مشاهده می‌شود و نشان‌دهنده یک روند معکوس‌ برای یک دارایی مشخص است.

نمودار روزانه سولانا

در چنین شرایطی، شکست بالای مقاومت خط گردن در محدوده 126 دلار می‌تواند یک شاخص پیشرو برای معکوس شدن روند حرکت باشد و نشان دهد که این آلتکوین در حال خروج از مرحله تحکیم است. با ادامه یافتن فشار خرید، قیمت SOL برای آزمایش تراز 256 دلار آماده می‌شود.

در حال حاضر، سولانا (SOL) بالاتر از میانگین‌های متحرک نمایی 20 و 50 روزه در بازه زمانی روزانه در حرکت است که نشان‌دهنده شروع روند بازیابی است. علاوه بر این، صلیب صعودی بالقوه بین خطوط DI+ و DI- شاخص حرکت جهت‌دار (Directional Movement Index) در همان بازه زمانی، پتانسیل تسریع حرکت صعودی را تقویت می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array