به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت هیوندای موتور اعلام کرده است که قصد دارد در طی 10 سال آینده مبلغ 2.45 میلیارد دلار معادل 200 میلیارد روپیه هند، در ایالت جنوی “تامیل نادو” برای تقویت بازار خودروهای برقی در کشور سرمایه‌گذاری کند.

در روز پنجشنبه، کمپانی اهل کره‌جنوبی هیوندای قراردادی (یادداشت تفاهم‌نامه) با دولت ایالت تامیل نادو امضا کرد که جزئیات این سرمایه‌گذاری در آن قید شده بود. مفاد این قرارداد منجر به افزایش ظرفیت تولید کارخانه شعبه چِنای، واقع در شهر “سریپرومبودور” خواهد شد.

همچنین قرار است شرکت هیوندای موتور هند، زیرمجموعه کمپانی هیوندای، باتری‌های این خودروهای برقی را مونتاژ کرده و حدود 100 ایستگاه شارژ را نیز نصب و احداث خواهد کرد. این ایستگاه‌های شارژ ترکیبی از دو ایستگاه شارژ فوق سریع و یک ایستگاه شارژ سریع خواهند بود و در طی 5 سال آینده در سراسر ایالت نصب خواهند شد.

مدیر اجرایی هیوندای موتور هند، آنسو کیم، در طی برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در بیانیه‌ای گفت: “این سرمایه‌گذاری بلندمدت به افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های ما کمک خواهد کرد و همچنین توانایی تولید و کیفیت محصولات ما را بالا خواهد برد. این قرارداد به ما اجازه خواهد داد تا بهترین موتورهای برقی را در تامیل نادو برای تمام جهان تولید کنیم.”

این کارخانه خودروسازی در حال حاضر در کارخانه شعبه چِنای خود، ظرفیت تولید 775 هزار دستگاه خودروی برقی در سال را دارد. هیوندای قصد دارد ظرفیت تولید این کارخانه را به 850 هزار دستگاه خودرو افزایش دهد. با این حال، زمان دقیق عملی شدن این گسترش و ارتقاء هنوز اعلام نشده است.

خودروهای برقی

بازار خودروهای برقی در هند

به گفته سران دولتی این ایالت، تقریباً 6% از تمام خودروهای برقی تولید شده در هندوستان در ایالت تامیل نادو به فروش می‌روند. آنها همچنین اعلام کردند که حدود 35% از صنعت خودروسازی هند در بخش جنوبی آن متمرکز شده است.

شهر چِنای هندوستان، که به شهر دیترویت ایالات متحده معروف شده است، قلب صنعت خودروسازی این کشور محسوب می‌شود. این شهر محل استقرار چهار کارخانه تولید وسایل‌نقلیه (خودرو – موتورسیکلت – …) از جمله رنو، نیسان، میتسوبیشی، یاماها و غیره است.
همچنین این شهر دارای گالری‌ها و نمایشگاه‌هایی برای نمایش خودروهای لوکس برندهایی از جمله BMW و مرسدس بنز است.

اخبار سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت هیوندای در هند تنها یک روز پس از انتشار اخبار مربوط به MG Motor چین منتشر شد. بر اساس گزارشات، کمپانی MG Motor نیز قصد دارد سهامداران چینی را ترغیب به فروختن سهام خود کند و این سهام به ارزش 611 میلیارد دلار را با ساختن کارخانه‌ای جدید در هند، سومین بازار بزرگ خودروسازی در جهان، سرمایه‌گذاری مجدد کند.
کمپانی MG Motor نیز اخیراً از مدل خودروی برقی جدید و اقتصادی خود بهره‌برداری کرده و امیدوار به جذب مشتریان و رانندگان جوان است.

در حال حاضر، بازار تولید خودروهای برقی در هند رونق بسیاری گرفته است و تعداد زیادی از کارخانه‌های تولید خودروهای برقی تمایل به عرضه محصولات خود در این کشور دارند.
بر اساس ارقام ثبت شده، خودروهای برقی حدوداً 1% از کل آمار فروش خودروها را در این کشور تشکیل می‌دهند. با این حال، دولت هند تمایل بسیاری به افزایش این اعداد و پذیرش خودروهای برقی در میان کارخانه‌های خودروسازی، مشتریان و افراد جامعه دارد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array