به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هکر مسئول اکسپلویت 46 میلیون دلاری پلتفرم معاملاتی کایبرسوآپ (KyberSwap) بالاخره شرایط خود برای بازگرداندن وجوه دزدیده شده را منتشر کرد. یکی از خواسته‌های تکان‌دهنده او “کنترل اجرایی کامل” بر شرکت کایبر است.

روز 30 نوامبر (9 آذر)، هکر کایبرسوآپ یک پیام درون زنجیره‌ای ارسال کرد و با خطاب قراردادن کلیه اشخاص مرتبط و علاقه‌مند به این جریان، خواسته‌هایی از جمله اعمال کنترل کامل بر شرکت، اختیارات کامل (موقت) و مالکیت بر مکانیزم حاکمیت آن یعنی کایبر دائو (KyberDAO)، تمام اسناد مربوط به کایبر و تمام دارایی‌های شرکت را مطرح نمود.

گزیده ای از پیام هکر به تیم توسعه دهندگان کایبرسوآپ
گزیده‌ای از پیام هکر به تیم توسعه دهندگان کایبرسوآپ؛ منبع: Etherscan

پیشنهادات هکر برای کارمندان کایبرسوآپ

این هکر ضمن آرزوی موفقیت برای مدیران شرکت قول داد در عوض این خواسته، آنها را با قیمتی منصفانه بازخرید کند. وی همچنین قول داد که حقوق کارمندان را در برنامه مدیریتی جدید دو برابر کند. در ادامه این متن آمده است که «گرچه ممکن است برخی مایل به ماندن نباشند، ولی ما باز هم به آنها فرصتی 12 ماهه با مزایای کامل خواهیم داد و در یافتن مشاغل جدید به آنها کمک خواهیم کرد.»

جدای از موارد فوق، این هکر مدعی است که هولدرها و سرمایه‌گذاران نیز از این نقل و انتقال قدرت سود خواهند برد، زیرا توکن‌های آنها «دیگر بی ارزش نیستند». آنها نوشتند:

«آیا این پیشنهاد به اندازه کافی دلنشین نیست؟ باز هم ادامه خواهم داد. کایبر تحت مدیریت من، دستخوش تغییرات کاملی خواهد شد و دیگر هفتمین صرافی غیرمتمرکز محبوب نخواهد بود، بلکه یک پروژه رمزارزی کاملاً جدید است که جایگاه بالاتری در این صنعت پیدا می‌کند.»

هکر قول داده است که ارائه‌دهندگان نقدینگی، به خاطر فعالیت‌های اخیر بازارسازی‌ خود تخفیف‌هایی دریافت خواهند کرد. این تخفیف شامل 50 درصد زیان‌هایی است که متحمل شده‌اند: «خوب می‌دانم که این احتمالاً کمتر از چیزی است که می‌خواستید. ولی فراموش نکنید که این بیش از آن چیزی است که لیاقت آن را دارید.».

هکر در ادامه تاکید می‌کند که این بهترین و تنها پیشنهاد آنها بوده است. به گفته آنها، تیم مدیریت کایبر باید موارد خواسته شده را حداکثر تا روز 10 دسامبر (19 آذر) برآورده کند. وی تهدید کرد که در صورت تماس هر آژانسی با آنها در مورد معاملاتی که در کایبر انجام می‌دهند، این معاهده باطل خواهد شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array