به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پرایس اکشن کاردانو [ADA] طی هفته‌های اخیر بسیار ضعیف بوده است. این وضعیت باعث ایجاد نگرانی‌های جدی میان دارندگان این رمزارز شده است. در واقع، طبق آمار CoinMarketCap، نهمین ارز دیجیتال بزرگ بازار در طول هفته گذشته 11 درصد و در طول یک ماه نزدیک به 21 درصد از ارزش خود را از دست داده و در گروه رمزارزهایی با بدترین عملکرد در این بازه قرار گرفته است.

آنچه به این نگرانی دامن زده است، حضور کم‌رنگ نهنگ‌ها در این روند نزولی است. به طور کلی، دوره‌های اصلاحات عمیق قیمت به عنوان فرصتی عالی برای انباشت دارایی‌های دیجیتال، به‌خصوص توسط نهنگ‌ها درنظر گرفته می‌شود؛ ولی در حال حاضر چنین چیزی در مورد کاردانو صدق نمی‌کند و سرمایه‌گذاران بزرگ هیچ تمایلی برای خرید این دارایی در کف قیمت نشان نمی‌دهند.

نهنگ‌ها به کاردانو (ADA) علاقه ندارند

طی دو تا سه هفته گذشته شاهد کاهش قابل توجهی در علاقه نهنگ‌ها به این دارایی دیجیتال بوده‌ایم. همانطور که از داده‌های پلتفرم سنتیمنت (Santiment) پیداست، رکود بی‌سابقه‌ای در تراکنش‌های بیش از 1000 دلار دیده می‌شود. علاوه بر این، تعداد هولدرهایی که بین 1000 تا 1 میلیون واحد از این رمزارز را در اختیار داشتند نیز در این مدت به طور قابل توجهی کاهش یافته است که به معنای دامپ این دارایی توسط نهنگ‌ها است.

فعالیت نهنگ‌های کاردانو
فعالیت نهنگ‌های کاردانو؛ منبع: Santiment

علی مارتینز، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال، این مشاهدات را به عنوان یک سیگنال نزولی قوی تفسیر کرده است. او پیش‌بینی می‌کند که چنین وضعیتی می‌توانند منجر به رکود قیمت و یا حتی بدتر از آن، یعنی سقوط بیشتر کاردانو (ADA) شود.

احساسات نزولی در بین نهنگ‌ها در بازار مشتقات ADA نیز مشاهده شده است. بر اساس تجزیه و تحلیل صورت گرفته از داده‌ها Hyblock Capital، تعداد کل موقعیت‌های خرید نهنگ‌ها در بایننس، از 76 درصد اواسط مارس به 67 درصد در زمان نگارش این مطلب کاهش یافته است. عدم تمایل نهنگ‌ها به تعامل با ADA نشان‌دهنده اعتماد پایین آنها به پتانسیل بازگشت و بهبود قیمت آن است.

ضربه بزرگ گری اسکیل به کاردانو (ADA)

آخرین ضربه بزرگ به کاردانو (ADA) زمانی وارد شد که شرکت گری اسکیل (Grayscale)، بزرگترین مدیر دارایی‌های دیجیتال جهان، آن را از صندوق سرمایه گذاری بزرگ GDLC حذف کرد. خروج از یک صندوق سرمایه‌گذاری با چنین ارزش بالایی می‌تواند به کاهش اهمیت کاردانو (ADA) در بازار اشاره داشته باشد.

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، کاردانو (ADA) حدود 1.50 درصد نسبت به روز گذشته بهبود یافته و اکنون با قیمت 0.59 دلار معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array