به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یاسین المانجرا (Yassine Elmandjra)، تحلیلگر آرک اینوست (ARK Invest) هشدار داد که ایالات متحده در خطر از دست دادن موقعیت خود به عنوان یک رهبر در رقابت رمزارزها در برابر کشورهایی از جمله امارات متحده عربی، کره، استرالیا و سوئیس است.

“عدم اطمینان مقرراتی در مورد دارایی‌های دیجیتال، نوآوری در ایالات متحده را در معرض خطر قرار می‌دهد.”

— آرک اینوست (@ARKInvest) 22 می 2023

المانجرا در یادداشتی در تاریخ 22 می (1 خرداد) به مشتریان آرک اینوست به عقب‌نشینی اخیر شرکت‌های تجاری جین استریت (Jane Street) و جامپ تریدینگ (Jump Trading) مرتبط با رمزارز به عنوان نشانه‌های اولیه واکنش گسترده‌تر به مقررات ناپایدار در کشور نگاه کرد.

زمانی که اکوسیستم کریپتو در ایالات متحده توسط مؤسسات معتبر پر شده بود، اکنون با خلأ مواجه است که احتمالاً علاقه سایر سرمایه‌گذاران نهادی را متوقف می‌کند.

او افزود: به نظر می‌رسد در ایالات متحده، عدم قطعیت نظارتی هم شرکت‌های موجود و هم شرکت‌های تازه وارد در حوزه کریپتو را دلسرد می‌کند.

آرک اینوست یک شرکت مدیریت دارایی جهانی به ریاست کتی وود (Cathie Wood) است که در حال حاضر بیش از 14 میلیارد دلار دارایی دارد.

علاوه بر این، المانجرا اذعان کرد که نقدینگی ارزهای دیجیتال در خاک ایالات متحده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و اشاره کرد که حجم معاملات بیت کوین در ایالات متحده در دو ماه گذشته 75 درصد کاهش یافته است. او با استناد به داده‌های کوین متریکس (Coin Metrics) گفت که از 20 میلیارد دلار در روز در ماه مارس (اسفند 1401) به تنها 4 میلیارد دلار در هفته گذشته کاهش یافته است.

در همین حال، با افزایش خصومت ایالات متحده نسبت به دارایی‌های دیجیتال و شرکت‌هایی که با آن‌ها سروکار دارند، برخی از شرکت‌های رمزارزی مستقر در ایالات متحده در حال حاضر شروع به جستجوی جاهای دیگر کرده‌اند.

کوین بیس که از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دلیل عدم شفافیت در مقررات ارزهای دیجیتال شکایت کرده است، گفت که اکنون امارات متحده عربی را به عنوان یک هاب استراتژیک (strategic hub) برای تجارت خود در نظر می‌گیرد.

کوین بیس تنها شرکت بزرگی نیست که به امارات متحده عربی به عنوان یک خانه نگاه می‌کند. همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، سکر اریکات (Saqr Ereiqat)، یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه‌گذاری کریپتو او‌ایسیس (Crypto Oasis)، گفت که رویکرد نظارتی خوشبینانه‌تر امارات متحده عربی نسبت به دارایی‌های دیجیتال، آن را به مکانی ایده آل برای کسب و کارهای ارز دیجیتال جدید و موجود تبدیل می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array