به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جو بایدن (Joe Biden)، رئیس‌جمهور ایالات متحده ضمن اشاره به این مطلب که ایمنی هوش مصنوعی (AI) هنوز نامشخص است، تأکید کرده است که شرکت‌های فناوری باید قبل از عرضه عمومی محصولات خود از ایمن بودن آنها اطمینان حاصل کنند.

بایدن در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه با مشاوران علم و فناوری خود داشت اذعان نمود که هوش مصنوعی می تواند در مقابله با مسائلی مانند بیماری‌ها و تغییرات آب و هوایی مفید واقع شود. با این حال، نباید اهمیت پرداختن به خطرات احتمالی این فناوری برای جامعه، امنیت ملی و اقتصاد را نادیده گرفت.

هوش مصنوعی

وی در ابتدای جلسه اظهار داشت: شرکت‌های فعال در حوزه فناوری باید قبل از عرضه عمومی محصولات خود، از ایمن بودن آنها اطمینان حاصل کنند. وقتی در مورد خطرات بالقوه هوش مصنوعی از او سؤال شد پاسخ داد: «این ادعا هنوز مشخص نشده است. ولی احتمال آن وجود دارد.”

به گفته بایدن، رسانه‌های اجتماعی قبلاً تأثیر منفی فناوری‌های قدرتمند در نبود اقدامات حفاظتی مناسب را نشان داده‌اند. بایدن گفت: « ما به وضوح تأثیر فقدان تدابیر امنیتی بر سلامت روان جامعه و تصورات غلط از خود و حس ناامیدی ناشی از آن، به ویژه در میان جوانان را می بینیم».

او در ادامه سخنرانی خود، از کنگره ایالات متحده خواست وضع قوانین حفظ حریم خصوصی غیرحزبی که داده‌های شخصی جمع آوری شده توسط شرکت‌های فناوری را محدود می‌کند، تبلیغات هدفمند کودکان را ممنوع می‌کند و اولویت آنها حفظ سلامت و ایمنی محصولات است را در دستور کار خود قرار دهند.

“مرکز هوش مصنوعی و سیاست دیجیتال” که یک سازمان فعال در زمینه اخلاق فناوری است، اخیراً از کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده خواسته است که OpenAI را از انتشار نسخه‌های تجاری جدید GPT-4 منع کند. این فناوری یک مدل زبانی است که به دلیل شباهت‌های بسیار زیاد آن به انسان و قابلیت ارائه پاسخ‌های مکتوب آن، کاربران را تحت تأثیر قرار داده و نگران کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبع:cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array