به گزارش ایران دکونومی، اخیراً بروز خطای نرم‌افزاری در دیوار، موجب شده بود که این پلتفرم در پاسخ به تعدادی از استعلام‌های قضایی، یک نشانی اینترنتی‌ (IP) نادرست را گزارش کند. بروز این خطا موجب شد تا در ارتباط با یک پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال، یکی از شهروندان به‌مدت ۴ شبانه‌روز به اشتباه بازداشت شود.

پلیس فتا و دادسرای جرائم رایانه‌ای این خطا را کشف و سایت دیوار بلافاصله برای شناسایی و برطرف کردن آن اقدام کرد. همچنین با دلجویی و پرداخت غرامت رضایت شهروند یادشده را به دست آورد.

احتمال می‌رود که از تیر ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳، افراد دیگری نیز با این مشکل روبه‌رو شده باشند. سایت دیوار مسئولیت این خطا را به عهده گرفته و صمیمانه عذرخواهی نموده است. همچنین تیم ویژه‌ای در دیوار تعیین شده تا از تمام مسیرهای ممکن، افراد آسیب‌دیده احتمالی را شناسایی و همراه با دلجویی از آنها، خسارتشان را جبران کند.

دیوار از شهروندان خواسته که اگر به دلیل این خطای نرم‌افزاری دچار مشکل شده‌اند، تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳، مشخصات و مستندات خود را به آدرس ایمیل legal@divar.ir ارسال کنند تا برای حل مشکل و جبران خسارت‌های احتمالی آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

بنابر اعلام سایت دیوار، به‌ازای هر روز مشکل مشابه، مبلغ ۱۰ میلیون تومان به افراد آسیب‌دیده غرامت پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array