به گزارش ایران دکونومی، «حسن جهانیان» مدیرکل راهداری مازندران، اعلام کرد که میزان خسارت سیل به محور سوادکوه بیش از 100هزار متر مکعب تخمین زده می‌شود که از توان دستگاه‌های دولتی مثل راهداری خارج است؛ بنابراین، از بسیج سازندگی، معادن و ماشین آلات استان تهران کمک گرفتیم.

«بهزاد برارزاده» مدیرعامل آبفای مازندران نیز، در بازدید از تاسیسات سیل زده شهرستان سوادکوه، اعلام کرد که پس از بررسی‌های اولیه میزان خسارت سیل به تاسیسات آبی شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ، 500 میلیارد ریال برآورد شد.

«غلامعلی فخاری» مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز عنوان کرد: «30 روستا تحت تاثیر سیل هستند و در ۱۴ واحد مسکونی تخلیه آب انجام شده.»

بروز سیل در روستا‌ها و شهرهای مسیر رودخانه “تالار” در سوادکوه شمالی، سوادکوه و سیمرغ در بامداد روز 5 تیر منجر به تخریب پل‌های خطوط انتقال آب و همینطور رانش جاده‌های حاشیه رودخانه شد. به این ترتیب، بخشی از خطوط انتقال آب و  شبکه‌های توزیع وچاه‌های مسیر دچار خسارت شدند.

شایان ذکر است که بر اثر وقوع سیلاب، بخش‌هایی از شهر سوادکوه و همچنین برخی از روستاهای این شهرستان دچار آبگرفتگی شد و برخی از جاده‌های ارتباطی این منطقه نیز مسدود شده است.

در این سیل 144 نفر حادثه دیدند که 7 نفر به مرکز درمانی منتقل شدند، 31 نفر نیز که در سیلاب گرفتار شده بودند با اقدام به موقع امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند و 50 نفر از گرفتار شدگان در سیلاب نیز دیشب اسکان موقت داده شدند. تعداد مفقودی ها که در ابتدا 3 نفر اعلام شده بود به 5 نفر افزایش یافته است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array