به گزارش ایران دکونومی،طرح کالابرگ الکترونیکی یکی از اقدامات موثر و اساسی دولت سیزدهم برای تامین اقلام اساسی و مایحتاج مورد نیاز خانوارهاست.

هدف دولت این است که این 11 قلم کالا شامل (مرغ،‌تخم مرغ،‌شکر،قند، شیر،‌ماست، پنیر، روغن،‌ماکارونی،‌ برنج و گوشت) اگر بر اثر تورم افزایش یابد، دولت آن هزینه را جبران کند و برای مصرف کننده قیمت این اقلام بر اساس نرخ 1401 خواهد بود.

در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم کم درآمدی در صورتی که ۵۰ درصد اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کنند، ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافی دریافت می‌کنند و مبلغ یارانه آنها به ۵۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان در همان ماه واریز یارانه شارژ می‌شود و اگر خانوارها از آن استفاده نکنند، ذخیره نمی شود این اعتبار، مختص همان ماه واریز یارانه است و در صورت عدم استفاده از بین می‌رود.

در خصوص خرید اقلام کالابرگ نیز در صورتی که کارت بانکی همراه نبود، امکان خرید وجود دارد. آنطور که علیرضا عسگریان – معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته اگر فردی کارت بانکی را همراه خود نبرده باشد، با استفاده از اپلیکیشن و برنامه کاربردی شما امکان خرید با ارسال کد برای وی فراهم شده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array