به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، غول بانکی آمریکایی جی‌‌پی مورگان چیس (JPMorgan Chase) قرار است دارایی‌های فِرست ریپابلیک بانک (First Republic Bank) به اختصار (FRB) را پس از تلاش‌های اولیه برای نجات آن به دست آورد. جی‌پی مورگان و چندین بانک دیگر در 29 آوریل (9 اردیبهشت) پیشنهادی برای خرید دارایی‌های FRB ارائه کردند.

دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا FRB را در 1 می (11 اردیبهشت) بست و با شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) به عنوان گیرنده، قرارداد منعقد کرد. FDIC سپس با جی‌پی مورگان برای محافظت از سپرده‌گذاران قرارداد خرید را منعقد کرد.

جی‌پی مورگان تمام دارایی‌های بانک فِرست ریپابلیک، از جمله سپرده‌های بیمه نشده را در اختیار خواهد گرفت. FRB در حال حاضر 229.1 میلیارد دلار دارایی و 103.9 میلیارد دلار سپرده دارد.

به عنوان بخشی از این انتقال، 84 شعبه بانک فرست ریپابلیک در هشت ایالت به عنوان جی‌پی مورگان چیس بازگشایی خواهند شد. همه سپرده‌گذاران FRB بخشی از جی‌پی مورگان خواهند شد و به کل سپرده‌های بیمه شده خود توسط FDIC دسترسی خواهند داشت. مشتریان می‌توانند تا زمانی که اخطار تغییر را از جی‌پی مورگان دریافت کنند، از خدمات بانکی در شعبه فعلی استفاده کنند.

فرست

جدای از انتقال دارایی‌ها، یک توافقنامه تقسیم ضرر نیز بین FDIC و جی‌پی مورگان برای وام‌های مسکونی و تجاری خریداری شده توسط FRB مورد توافق قرار گرفت. زیان‌ها و هرگونه بازیابی وام‌های تحت پوشش قرارداد سهم ضرر بین FDIC به عنوان گیرنده و جی‌پی مورگان تقسیم می‌شود.

مشکل برای FRB در 26 آوریل (6 اردیبهشت) شروع شد؛ زمانی که اخبار مربوط به دریافتی دولتی ظاهر شد. سهام این بانک از زمان اعلام شروع به کاهش کرد و در عرض چند ساعت 20 درصد سقوط را شاهد بود. روزهای پس از اعلام این خبر حتی قبل از اینکه رگولاتورها در نهایت بانک را تعطیل کنند، نوسانات بیشتری برای بانک داشت.

FRB به بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley) و سیگنچر بانک (Signature Bank) پیوست تا به آخرین بانک ایالات متحده تبدیل شود که در سال 2023 سقوط کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array