به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز چهارشنبه پس از یک هفته پرتلاطم در بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین (BTC) انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان داد و موقعیت ثابتی را در حدود 28300 دلار حفظ کرد. ولی آنسوی این ثبات، موجی از فعالیت‌ها نهفته بود که با خروج قابل توجه بیت کوین از کیف پول‌های صرافی همراه شد.

افزایش جریان خروجی بیت کوین از صرافی‌ها

علی مارتینز، تحلیلگر برجسته بازار کریپتو، با انتشار توییتی به اهمیت این تحول پرداخت:

«داده‌های آن‌چین شرکت تحلیل داده کریپتو کوانت نشان می‌دهد که طی پنج روز گذشته تقریباً 33000 بیت کوین با ارزش تقریبی 924 میلیون دلار از کیف‌پول‌های معروف صرافی‌های ارزهای دیجیتال برداشت شده است.»

جالب اینجاست که این پدیده یک موضوع تکراری است که شور و شوقی را در جامعه کریپتو برانگیخته است. بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی گلس‌نود، روز ۱۶ اکتبر (24 مهر)، معادل ۲۵۰ میلیون دلار بیت‌کوین از صرافی‌ها خارج شد، پس از آن، ۲۰۰ میلیون دلار دیگر نیز روز ۱۷ اکتبر (25 مهر) خارج شد.

قابل ذکر است که بخش قابل توجهی از این جریان‌های خروجی مستقیماً به صرافی بایننس (Binance) مرتبط بوده است. علاوه بر این، در طی چند روز، یعنی از 14 اکتبر تا 17 اکتبر، چیزی در حدود 16000 واحد بیت کوین از کیف پول صرافی‌ها برداشت شد که منجر به کاهش قابل توجهی در کل بیت‌کوین موجود در این پلتفرم‌ها گردید. این روند، کل دارایی بیت کوین موجود در صرافی‌ها را به طور محسوسی به پایین‌ترین سطح یک سال گذشته نزدیک کرده و به چیزی در حدود 2.3 میلیون بیت کوین رسانده است.

آیا بازار گاوی در راه است؟

این پیشرفت با آنچه که کمی بیش از یک ماه پیش رخ داد شدیداً در تضاد است. قبل از پیروزی حقوقی شرکت مدیریت سرمایه گری اسکیل (Grayscale) در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، تقریباً 30000 بیت کوین به ارزش کمی بیش از 820 میلیون دلار به سمت صرافی‌های متمرکز جاری شد که نشان می‌داد سرمایه گذاران به طور فعال خود را برای هر حرکت غیرمنتظره‌ای آماده می‌کنند.

درک این نکته مهم است که کاهش قابل توجه عرضه بیت کوین در صرافی‌ها معمولاً به عنوان سیگنالی برای افزایش تقاضا عمل می‌کند و در نهایت به افزایش قیمت بیت کوین در بازار منجر می‌شود. هنگامی که کاربران دارایی خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند، این احتمال شکل می‌گیرد که شاید تمایل آنها به فروش کمتر شده است و بالعکس.

نمودار روزانه بیت کوین

با توجه به وضعیت نوسانی بازار در روزهای اخیر، پیش‌بینی قاطعانه حرکات بعدی بیت کوین کمی دشوار است، ولی آنچه داده‌های وبسایت‌های کوین مارکت کپ و کوین گکو در زمان انتشار این مطلب نشان می‌دهند، طی یک هفته گذشته قیمت بیت کوین بیش از 5.70 درصد رشد داشته و همچنان کانال 28 هزار دلار را حفظ کرده است. حجم معاملات 24 ساعته این ارز نیز اکنون معادل 11,041,964,892 دلار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array