به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از مدیران صرافی رمزارزی بایننس در یک جلسه استماع عمومی با حضور سازمان بانکداری اروپا (EBA) گفت که این صرافی قصد دارد تا ژوئن 2024 استیبل کوین‌ها را از فهرست دارایی‌های تحت پوشش خود در بازار اروپا حذف کند.

ماریانا پارتوئیسوت (Marina Parthuisot)، رئیس بخش حقوقی بایننس فرانسه، گفت از آنجایی که هنوز هیچ پروژه‌ای تایید نشده است، ما از روز 30 ژوئن سال آینده به سمت حذف تمام استیبل کوین‌ها از لیست دارایی‌های این صرافی در اروپا قدم برمی‌داریم. این اقدام می‌تواند در مقایسه با سایر نقاط جهان، تاثیر قابل توجهی بر بازار اروپا داشته باشد.

این اظهارات به دنبال تصویب قانون مهم ارزهای دیجیتال اروپا موسوم به بازار دارایی‌های دیجیتال یا میکا (MiCA)  در اوایل سال جاری بیان شده است و مفاد این قانون در رابطه با استیبل کوین‌ها قرار است یک سال بعد، یعنی در ژوئن 2024 اجرایی شود.

الیزابت نوبل (Elizabeth Noble)، رهبر تیم میکا (MiCA) در سازمان بانکداری اروپا (EBA) ، اذعان داشته است که «هیچ ترتیب انتقالی برای این نوع توکن‌ها وجود ندارد. این قوانین به هر حال از اواخر ژوئن سال آینده اعمال خواهند شد.»

استیبل کوین ها در بایننس

بایننس قبلاً هم یک بار در مورد حذف دارایی‌ها از فهرست خود تغییر نظر داده است. روز 26 ژوئن (5 تیر)، این صرافی به دلیل بازنگری در عملیات خود برای انطباق با استانداردهای اتحادیه اروپا و همچنین پس از شنیدن بازخورد جامعه و پروژه‌های متعدد، تصمیم خود برای حذف کوین‌های حریم خصوصی در اروپا را لغو کرد.

در رابطه با استیبل کوین‌ها، وکلایی که شرایط مربوط به قوانین جدید اتحادیه اروپا را دنبال می‌کنند، در ماه جولای اظهار داشتند که سقف تراکنش استیبل کوین‌ها می‌تواند پذیرش رمزارزها را سرکوب کند. به استناد مقررات تصریح شده در میکا (MiCA)، سقف 216 میلیون دلاری بر روی معاملات استیبل کوین‌ها، از جمله تتر (USDT) و یو اس دی کوین (USDC) اعمال خواهد شد.

تصمیم بایننس برای حذف استیبل کوین‌ها از لیست دارایی‌های خود برای مطابقت با قانون MiCA، تنها نمونه‌ از اقداماتی نیست که مفهوم انطباق را تغییر داده است. شرکت‌ها و کشورهای مختلف به منظور برآورده کردن استانداردهای جدید در حال تغییر هستند. برای مثال، در ماه آگوست، فرانسه برنامه صدور مجوز رمزارزهای خود را در تلاش برای همگام‌سازی با میکا (MiCA) به‌روزرسانی کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array