به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته تیم مدیریت شبکه‌های اجتماعی کوین تلگراف بدون تاییدیه ویراستار، خبری را مبنی بر تایید شدن صندوق قابل‌ معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین شرکت بلک راک (Blackrock) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده منتشر کرد. ظاهراً سرنخ این اخبار کذب از اسکرین شات تایید نشده‌ای بوده است که توسط یکی از کاربران X منتشر شد که ادعا می‌کرد از خبرگزاری بلومبرگ است.

اسکرین شات خبر بیت کوین

همین پست کافی بود تا بازار کریپتو با واکنشی هیجانی زمینه انفجار ناگهانی قیمت بیت کوین را فراهم کند؛ به طوریکه قیمت رمزارز اول بازار با بیش از 10 درصد افزایش ظرف مدتی کوتاه از حدود 27900 دلار تا مرز 30 هزار دلار صعود کند. پست اشتباه کوین تلگراف حدوداً 30 دقیقه بعد از انتشار پاک شد و بار دیگر تاثیر عمیقی بر قیمت‌ها گذاشت. این بار، دامپ شدید قیمت تا مرز 28 هزار دلار ادامه یافت.

ولی تبعات این خطا به همین جا ختم نشد. به گزارش کوین گلس (CoinGlass )، در نتیجه این پامپ و دامپ ناگهانی، بیش از 72 میلیون پوزیشن شورت و سپس 31 میلیون پوزیشن لانگ در بازار معاملات اسپات بیت کوین لیکوئید شد و سرمایه‌گذاران بسیاری را متحمل زیان‌های سنگین نمود.

نمودار قیمت بیت کوین

تیم پشتیبانی وبسایت خبری کوین تلگراف ضمن عذرخواهی از جامعه کریپتو به خاطر این خطای نادر، اطمینان داده است که برای جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه روند تحقیقات داخلی را با دقت و جدیت انجام خواهد داد.

گفتنی است که پس از نوسانات شدید روز گذشته، آرامش دوباره به بازار کریپتو بازگشته و بیت کوین اکنون با 1.50 درصد افزایش در تایم فریم روزانه، با قیمت 28361 دلار در حال معامله شدن است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array