به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرده است قیمت‌ تایید حساب‌های کاربری و دریافت “تیک طلایی” را برای سازمان‌های تایید شده کاهش خواهد داد؛ این درحالی است که این پلتفرم اخیراً گزارشی مبنی بر استفاده هکرها از حساب‌های دارای این نماد برای پیشبرد اهداف کلاهبرداری‌ خود دریافت کرده است.

بر اساس گزارش روز 3 ژانویه (13 دی) شرکت امنیت سایبری CloudSEK، عوامل تهدید به طور خاص حساب‌هایی را در ایکس (X) هدف قرار می‌دهند که برای تأیید “تیک طلایی” ثبت نام کرده بودند. همانطور که می‌دانید سازمان‌ها می‌توانستند از مارس 2023، با پرداخت 1000 دلار در ماه این سرویس را خریداری کنند. محققان تهدیدهای سایبری این شرکت امنیتی گزارش دادند که ” کمپین‌های مخرب در مقیاسی بزرگ شرکت‌هایی را تهدید می‌کنند که به دنبال اکانت‌های طلایی هستند تا از این طریق کاربران ایکس (X) را با کلاهبرداری‌های شغلی و رمزارزی هدف قرار دهند.”

محقق CloudSEK اظهار داشته است که: «تیم تحقیقاتی ما چند حساب‌دارای اشتراک تیک طلایی را در ایکس شناسایی کردند که با به اشتراک گذاشتن لینک‌هایی به سمت دامنه‌های مخرب در پلتفرم‌های مختلف، دنبال‌کنندگان خود را ترغیب می‌کردند که به کانال‌های تصادفی مبتنی بر رمزارزها بپیوندند.»

تیک طلایی ایکس

دلیل کاهش هزینه اشتراک در ایکس چیست؟

علیرغم وجود چنین تهدیدی، ایکس (X) روز دوم ژانویه اعلام کرد در راستای اجرای یک طرح “مبنا”، قیمت تیک‌های طلایی در این پلتفرم رسانه اجتماعی را از 1000 دلار به 200 دلار در ماه کاهش خواهد داد. برخی معتقدند این اقدام می‌تواند ایکس را به جولانگاه کلاهبرداران تبدیل کند، در حالی که بسیاری بر این باورند که این کاهش قیمت احتمالاً تلاشی برای به دست آوردن مشترکین پولی بیشتر در این پلتفرم و جبران زیان‌های مالی آن است.

بر اساس گزارش‌ها، ارزش سهام ایکس تا اکتبر 2023 تقریباً 19 میلیارد دلار بود و این کمتر از نصف مبلغی است که ایلان ماسک در سال 2022 برای خرید آن پرداخت کرد. برخی از فعالان بازار از جمله نصیرو عبدالرشید معتقدند ایلان ماسک هر کاری خواهد کرد تا 40 میلیارد دلار خود را در سال 2024 دوباره به دست آورد.

بر اساس گزارش اخیر CloudSEK، بسیاری از کلاهبرداران، حساب‌های X استفاده‌نشده یا غیرفعال را تصاحب، آن‌ها را به حساب‌های طلایی تبدیل و از سیستم تأیید این شبکه برای انجام کلاهبرداری‌های رمزارزی خود استفاده کرده‌اند. در برخی موارد، حتی دیده شده است که برخی از این اکانت‌ها را به صورت آنلاین تا 2500 دلار به فروش رسانده‌اند.

با افزایش پذیرش دارایی‌های دیجیتال در میان مردم، پلتفرم‌های پرمخاطب، از جمله ایکس (X)، هدف کلاهبردارانی قرار گرفته‌اند که از روش‌های مختلف برای فریب دادن کاربران و سرقت منابع مالی آنها، از جمله ارزهای رمزپایه، استفاده می‌کنند. هکرها قبلاً برای اجرای طرح‌های کلاهبرداری مربوط به بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، حساب کاربری اشخاص مشهوری مثل جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم و بسیاری دیگر را به تصرف درآورده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array