به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی منحل شده ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX) ضمن تایید خبر بازپرداخت کامل وجوه مشتریان، متذکر شد که این صرافی هیچ برنامه‌ای برای بازگشایی و ازسرگیری فعالیت خود ندارد.

در جلسه روز 31 ژانویه (11 بهمن) که در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه دلاور برگزار شد، اندی دیتدریک (Andy Dietderich)، وکیل FTX از شرکت حقوقی سالیوان و کرامول گفت که “این صرافی می‌تواند پیش‌بینی کند که بازپرداخت کامل وجوه کاربران و طلبکاران خود را کم‌کم آغاز خواهد کرد اما باید درنظر داشت که این “یک هدف” است و ضمانتی برای تحقق آن فعلاً وجود ندارد.” وی در ادامه تاکید کرد که در طرح ورشکستگی فصل 11 شرکت، هیچ اشاره‌ای به راه‌اندازی مجدد صرافی با نام FTX 2.0  وجود ندارد.

“هزینه‌ها و ریسک ایجاد یک صرافی قابل اطمینان و پایدار خیلی بیشتر از چیزی است که آقای بنکمن-فرید در زباله‌دانی از خود به جا گذاشته است.”

لازم به ذکر است که سم بنکمن فرید، مدیرعامل اسبق اف تی ایکس (FTX) در نوامبر 2023 برای 7 فقره جرم مرتبط با کلاهبرداری در این صرافی و شرکت خواهر آن یعنی آلامدا ریسرچ مجرم شناخته شد. جلسه دادگاه او قرار است روز 28 مارس (9 فروردین 1403) برگزار شود.

واکنش توکن بومی FTX به تحولات اخیر

تقریباً همزمان با صحبت‌های دیتدریک، قیمت توکن بومی این صرافی که با نام اختصاری FTT شناخته می‌شود، بیش از 12 درصد افزایش یافت و از 2.67 دلار به 3.01 دلار رسید، هرچند این جهش دوام زیادی نداشت و مدت کوتاهی بعد، قیمت به محدوده 2.24 دلار بازگشت. این روند نزولی اکنون با قدرت ادامه دارد و این توکن اکنون با قیمتی در حدود 1.8 دلار معامله می‌شود.

توکن بومی FTX

گفتنی است که در دسامبر 2023، پیشنهاد شد که طلبکاران بر اساس قیمت دارایی‌های رمزارزی در زمان ورشکستگی این صرافی، بازپرداخت دریافت کنند، در آن زمان بیت کوین 16871 دلار و اتریوم 2269 دلار قیمت داشت. قاضی جان دورسی در حکمی که روز 31 ژانویه (11 بهمن) صادر شد گفت که قانون در این مورد “بسیار روشن” است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array