به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، خانه حراج لوکس ساتبیز (Sotheby’s) از اضافه شدن یک بازار درون زنجیره‌ای جدید خبر داده است که به مجموعه‌داران آثار هنری دیجیتال اجازه می‌دهد تا NFTهای ثانویه را خریداری کنند.

در حالی که بسیاری از بازارهای NFT قبلی، میزبان فروش همتا به همتای آثار هنری دیجیتال هستند، خانه حراج ساتبیز تلاش دارد با ارائه «منتخبی چرخشی از هنرمندان پیشرو که توسط متخصصان ساتبیز انتخاب می‌شوند» خود را از بقیه رقبا جدا کند. حساب کاربری Sothebysverse@ روز گذشته در توییتر نوشت:

«نسل بعدی SothebysMetaverse# اینجاست! قابل اعتمادترین و پویاترین مقصد برای جمع‌آوری، خرید و فروش آثار دیجیتالی مهم.»

تمام فروش‌های NFT در پلتفرم متاورس ساتبیز از طریق قراردادهای هوشمندی انجام می‌شود که به مجموعه‌داران آثار هنری دیجیتال اجازه می‌دهد تا بهای آثار هنری و مجموعه‌های خود را با یکی از رمزارزهای اتریوم (ETH) یا پالیگان (MATIC) پرداخت کنند. ساتبیز خاطرنشان کرده است که از طریق قراردادهای هوشمند در پلتفرم فروش ثانویه، حق امتیاز هنرمندان را ارج می‌نهد و با توجه به نرخ حق امتیازی که هنرمندان انتخاب می‌کنند، بهای آثار آنها را به طور خودکار پرداخت می‌کند.

بر اساس اعلامیه روز اول می (11 اردیبهشت) ساتبیز، این پلتفرم کار خود را با آثاری از 13 هنرمند برجسته دیجیتال، از جمله هنرمندانی با نام‌های مستعار XCOPY، Claire Silver، Tyler Hobbs و Hackatao آغاز خواهد کرد.

قطعه هنری در ساتبیز

اثر هنری مولد “Casco Viejo” اثر IX Shells. منبع: ساتبیز

این خانه حراج 279 ساله بریتانیایی-آمریکایی، اولین حضور خود در عرصه توکن‌های غیرمثلی (NFT) را در آوریل 2021 (اردیبهشت 1400) یعنی زمانی که آثار یک هنرمند دیجیتال مستعار معروف به پَک (Pak) را به حراج گذاشت، جشن گرفت. از آن زمان تا کنون، این پلتفرم موفق به ثبت چندین رکورد فروش در آثار هنری دیجیتال شده است.

روز 11 ژوئن 2021 (21 خرداد 1400)، ساتبیز یک کریپتوپانک کمیاب معروف به ” Covid Alien” را به قیمت خیره کننده 11.8 میلیون دلار فروخت. در آن زمان ساتبیز درخصوص این اتفاق مهم نوشت:

«لحظاتی پیش در سالن فروش ما در لندن، یک قطعه کریپتوپانک بسیار کمیاب با نام  Covid Alien به شماره 7523 از مجموعه sillytuna به قیمت 11.8 میلیون دلار در بخشی از حراج NativelyDigital NFT به فروش رسید و رکورد جدیدی در حراج جهانی برای یک کریپتوپانک منفرد به ثبت رساند.»

تنها سه ماه بعد یعنی روز 10 سپتامبر 2021 (19 شهریور 1400)، ساتبیز میزبان حراج 101 قطعه NFT از مجموعه Bored Ape  بود که در مجموع 24 میلیون دلار آیدی داشت.

در نوامبر 2021 (آبان 1400)، ساتبیز بزرگترین حراج خیریه NFT در تاریخ این فناوری را برگزار کرد و 140 NFT کمیاب را به حراج گذاشت و حدود 2.4 میلیون دلار سرمایه برای سازمان غیرانتفاعی مراقبت‌های بهداشتی Sostento جمع‌آوری کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array