به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی اینستاگرام درحال توسعه قابلیتی است که امکان خاموش/روشن کردن Read Receipt را به کاربران ارائه خواهد داد.

Read Receipt، به حالتی در پیام‌های خصوصی (دایرکت) اینستاگرام گفته می‌شود که پس از خوانده شدن پیام‌ها توسط گیرنده، عبارت “seen” را در زیر آن نمایش می‌دهد.
با فعال‌سازی این قابلیت، در صورت مشاهده و خواندن پیام دیگران، دیگر عبارت seen به افراد فرستنده نمایش داده نخواهد شد.

اخبار مربوط به توسعه این قابلیت هم توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل کمپانی متا و هم توسط آدام موسری، رئیس اینستاگرام در کانال‌های شخصی این دو مدیر به کاربران اطلاع‌رسانی شد.

موسری در پیام خود نوشت: “ما بازخوردهای شما را دریافت کردیم و درحال حاضر در حال توسعه قابلیتی هستیم که به شما امکان خاموش کردن قابلیت Read Receipt را در بخش دایرکت‌های اینستاگرام ارائه خواهد داد. به‌زودی کاربران حق انتخاب فعال/غیرفعال‌سازی این قابلیت را براساس نیاز و اولویت‌های خود خواهند داشت”.

آدام موسری، رئیس این شبکه اجتماعی محبوب با پست کردن اسکرین‌شاتی از منوی چارچوب‌های ایمنی و امنیتی پیام‌های خصوصی (دایرکت)، اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه کرد. کاربران با ضربه زدن بر روی نام پروفایل کاربری فرد مورد نظر در دایرکت اینستاگرام، به این منو دسترسی خواهند داشت.
اگر کاربران بخشی از روند آزمایشی این قابلیت باشند، گزینه اختصاصی خاموش/روشن کردن “خوانده شدن پیام‌ها” (Who can see your activity) را در این منو مشاهده خواهند کرد.

دایرکت اینستاگرام

افزایش تدابیر امنیتی در اینستاگرام

کمپانی متا درباره میزان گستردگی این روند آزمایشی (تعداد کاربران مشارکت‌کننده) و زمان دقیق عرضه عمومی این قابلیت اطلاعات بیشتری را منتشر نکرده است.
البته شایان ذکر است که شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار دیر به بازخوردهای مکرر کاربران در این زمینه واکنش نشان داده است؛ خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه یکی دیگر از پلتفرم‌های تحت مدیریت متا، پیام‌رسان واتساپ، قابلیت خاموش کردن Read Reciept را تقریباً یک دهه پیش و در سال 2014 به‌صورت عمومی عرضه کرده بود!

همچنین کمپانی متا قصد دارد لایه حفاظتی جدیدی را به بخش دایرکت‌های اینستاگرام بیفزاید و قابلیت “رمزگذاری سرتاسری” را به‌صورت پیشفرض در این محیط نیز مانند واتساپ فعال‌سازی کند. البته توسعه این لایه امنیتی به اینستاگرام پس از اتمام روند اعمال همین قابلیت در اپلیکیشن پیام‌رسان Messenger انجام خواهد شد.
متا در ماه آگوست اعلام کرده بود که قصد دارد عملیات فعال‌سازی قابلیت امنیتی رمزگذاری سرتاسری در Messenger را تا پایان سال 2023 به پایان برساند.

اپلیکیشن اینستاگرام در چند ماه اخیر از آپدیت‌های بسیاری برای کاربران خود رونمایی کرده است. از این آپدیت‌ها می‌توان به امکان انتشار پست اشتراکی با دوستان، ابزارهای هوش مصنوعی زایا، لیست اختصاصی مخاطبان در بخش استوری، دوست مجازی هوش مصنوعی، سیستم احراز هویت، برنامه اشتراکی، اضافه کردن موزیک به پست‌های چند اسلایدی، محدود کردن پیام‌های خصوصی ناخواسته در دایرکت و افزایش زمان ویدیوی بخش Reels به 10 دقیقه اشاره کرد.

البته قاعدتاً هیجان‌انگیزترین مورد در این آپدیت‌ها، چت‌بات اختصاصی اینستاگرام در قالب یک “دوست مجازی” است. این پروژه جدید متا که واکنش‌های ضد و نقیض بسیاری از سوی کاربران و متخصصان دریافت کرده قرار است تجربه کاربری افراد را بهبود می‌بخشد. این دوست مجازی براساس نیازها و سلایق هر فرد قابل شخصی‌سازی و برقراری مکالمه است. کاربران می‌توانند برای پاسخگویی به سؤالات، درد و دل کردن و دریافت توصیه دوستانه، ایده‌پردازی و غیره از این دوست مجازی استفاده کنند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array