به گزارش ایران دکونومی، در ادامه هفته اول لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی میزبان النصر عربستان بود که 2 بر صفر شکست خورد. به نظر می‌رسد این بازی به طور کامل تحت تاثیر فوق ستاره‌های تیم عربستانی قرار داشت؛ از کریستیانو رونالدو تا سادیو مانه که روی گل هم اثرگذار بود.

قدر مسلم آنچه در این چند روزه شاهدش بودیم از دویدن دنبال اتوبوس حامل بازیکنان النصر تا حضور خبرنگاران ایرانی پشت دروازه پرسپولیس! به جای النصر، هیچ شائبه‌ای باقی نمی‌گذارد که ظاهراً حضور رونالدو بازی دو تیم برتر آسیا و نتیجه آن را به کل تحت‌الشعاع قرار داد.

ایرانی‌ها اساساً مردم مهمان نوازی هستند، اما این بار مهمان نوازی تا بدان جا پیش رفت و افراطی شد که بر خلاف همیشه که عکاسان پشت دروازه حریف ایران قرار می‌گیرند تا بتوانند صحنه گل احتمالی نماینده ایران را به قاب تصویر بکشند، حضور رونالدو باعث شد عکاسان پشت دروازه پرسپولیس قرار بگیرند!

این حواشی دقیقاً از لحظه ورود تیم النصر به هتل اسپیناس آغاز شد، خبرگزاری‌ها تصاویر باورنکردی از هجوم هوادران ایرانی به هتل اسپیناس را منتشر کردند. برخی هواداران رونالدو برای دیدن او از تپه‌های اطراف هتل بالا رفتند! اوضاع در ماجرای استقبال و عزیمت کاروان النصر از فرودگاه تا هتل به گونه‌ای بد پیش رفت که در نهایت موجب شد تمرین پیش از مسابقه نماینده عربستان در کشورمان لغو شود.

کاروان تیم فوتبال النصر حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه پیش از آغاز بازی وارد ورزشگاه آزادی شد و بازیکنان مستقیماً راهی رختکن شدند. به محض ورود ستاره‌های النصر به ورزشگاه، عکاسان حاضر در محل، به سمت اتوبوس این تیم رفتند تا لحظه ورود رونالدو را ثبت کنند. ورود النصری ها به ورزشگاه نیز با هجوم عکاسان به راهروها همراه بود. تقریباً تمام عکاسان مستقر در ورزشگاه ناگهان به سمت راهروی پشت دروازه حرکت کردند تا از ورود رونالدو به ورزشگاه فریم داشته باشند!

در ادامه و پس از ورود به زمین، نیمه اول بازی پرسپولیس و النصر با تساوی بدون گل به پایان رسید، در حالی که بازی روی یکی از بی کیفیت‌ترین چمن‌های سال‌های اخیر آزادی برگزار شد. به طوری که کیفیت بد چمن آزادی در همان دقایق اولیه بازی منجر به مصدومیت مهدی ترابی شد و مهره کلیدی پرسپولیس نتوانست بازی را ادامه دهد.

اشارات رونالدو و مارسلو بروزوویچ به وضعیت بد چمن و عصبانیت بازیکنان النصر از این موضوع کاملا در تصاویر تلویزیونی مشهود بود و بازیکنان دو تیم بارها در نیمه اول روی زمین خوردند.

واقعه کنونی گویی یادآور استقبال گرم ما از تیم فوتبال آلمان است که پس از زلزله غم انگیز بم، فدراسیون فوتبال آلمان با هدف نشان دادن همبستگی با مردم ایران و حمایت از زلزله‌دگان، یک مسابقه دوستانه با تیم ملی ایران در مهر 1383 به میزبانی استادیوم آزادی تهران ترتیب داد.

شاید در آن روزها به دلیل گسترده نبودن اینترنت و ضعف رسانه‌ها در مقایسه با امروز، به خیلی از حواشی عجیب آن بازی پرداخته نشد؛ حواشی که قطعاً یادآوریِ آنها لبخندی به لب نمی‌آورد.

استقبال از کاروان تیم ملی آلمان در فرودگاه مهرآباد به بی‌نظم‌ترین شکل ممکن انجام شد. هجوم هزاران نفر به فرودگاه باعث شد یورگن کلینزمان تا مرز له شدن زیر دست و پا برود. بعد از فشار عجیب جمعیت، مسئولان مجبور شدند اعضای مانشافت را با اتوبوسی از روی باند فرودگاه، مستقیماً به هتل محل اسکان ببرند! 

شاید باورکردنی نباشد، اما افراط تا بدانجا پیش رفت که پس از ورود بازیکنان به زمین و پخش سرود ملی آلمان برخی از تماشاچیان دست راست خود را بلند و ژست سلام نازی گرفتند! حرکتی که در خود آلمان هم جرم بوده و خود آلمانی‌ها از این رفتار با ماهیت نژادپرستانه متنفر هستند! احتمالاً آن هواداران فکر می‌کردند فرستادن سلام نازی احتمالاً نوعی احترام به تیم مهمان است و آلمانی‌ها از چنین پیامی استقبال می‌کنند.

سخن آخر

آنچه مسلم است با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بهتر، کاروان تیم فوتبال النصر می‌توانست بدون دغدغه به هتل اسپیناس برود و به همین طریق از هتل اسپیناس برای برگزاری تمرین پیش از بازی در آزادی حضور پیدا کند. همه این‌ها مشخص می‌کند نقایصی در شرایط میزبانی وجود داشته که به عدم آمادگی ذهنی کافی مسئولان فدراسیون از میزان علاقه‌مندی طرفداران فوتبال به ستاره‌های بزرگ دنیا مربوط می‌شود. حاشیه‌هایی که مشخص کرد برای پذیرایی از چنین مهمانانی، با این سطح از شهرت آمادگی لازم را نداشتیم.

در نهایت بیایید به این موضوع فکر کنیم که آیا فرهنگ ارثی است یا اکتسابی و آموزش دادنی؟

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array