به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از ایردراپ جنجالی ژوپیتر (JUP)، کیف پول معروف شبکه سولانا یعنی فانتوم مورد حمله‌ای موسوم به انکار سرویس توزیع شده یا به اختصار حمله دیداس (DDoS) قرار گرفت.

مدیران این پروتکل ضمن انتشار بیانیه‌ای در رابطه با این موضوع تایید کردند که چندین بار برای بارگذاری بیش از حد سیستم‌های آنها تلاش شده است. در همین راستا، برخی از سرویس‌های فانتوم تا زمانی که آسیب‌پذیری امنیتی برطرف نشود، موقتاً به حالت تعلیق درآمده است. در این اطلاعیه اطمینان داده شده است که دارایی‌های کیف پول فانتوم ایمن هستند و دلیلی برای نگرانی کاربران وجود ندارد.

به طور معمول، حملات DDoS تلاشی برای هدف قرار دادن آسیب‌پذیری‌های امنیتی در یک سیستم در نظر گرفته می‌شوند و می‌توانند برای برهم زدن نظم پایدار شبکه از طریق هدایت ترافیک بیشتر از توان آن انجام بگیرند.

حمله دیداس به فانتوم

سولانا و تاریخچه حمله‌های هکری در آن

شبکه سولانا همواره هدف مهاجمانی بوده است که به دنبال یافتن آسیب‌پذیری در شبکه هستند. چند سال پیش، حملات بزرگی علیه اکوسیستم سولانا انجام شد و یکی از این حملات منجر به سرقت 320 میلیون دلار اتریوم (ETH) از Wormhole شد.

در ژانویه 2022 نیز تردیدهایی درباره حمله DDoS به سولانا وجود داشت، اما معلوم شد که این فقط یک مشکل سیستمی بوده است. در اواخر همان سال، حمله‌ای به کیف پول فانتوم، باعث به خطر افتادن بیش از 7000 کیف پول و ضرر 6 میلیون دلاری آنها شد. اخیراً نیز شبکه مانتا (Manta) با بیش از 135 میلیون درخواست RPC هدف یک حمله DDoS بزرگ قرار گرفت که در همان مراحل اولیه با تست قابلیت اطمینان روبه‌رو شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: en.coin-turk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array