به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هکرها به حملات بی‌امان خود ادامه می‌دهند و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت آن‌ها وجود ندارد. مدت کوتاهی پس از هک مالتی‌چین (Multichain)، کلاهبرداران شروع به انتشار یک لینک فیشینگ در توییتر کردند.

توزیع متقلبانه فانتوم (Fantom) بین کاربران – که به دروغ به حمله مالتی‌چین مرتبط است، به سرعت در توییتر در حال گسترش است و توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. این پست توجه بسیاری از کاربران توییتر را به خود جلب کرده است.

در این توییت، کلاهبرداران اعلام کردند:

“با توجه به هک مالتی‌چین ، بنیاد فانتوم یک توزیع اضطراری FTM برای همه کاربران صادر می‌کند. همه کاربرانی که با زنجیره FTM تعامل داشته‌اند، واجد شرایط ادعا هستند.”

در 6 جولای (15 تیر)، مالتی‌چین با یک وضعیت هشدار دهنده مواجه شد که جریان‌های خروجی قابل توجهی در پلتفرم آن شناسایی شد. در پاسخ، مالتی‌چین عملیات را برای بررسی این موضوع به حالت تعلیق درآورد. تا پایان روز، تقریباً 125 میلیون دلار از دارایی‌های مالتی‌چین به طور غیرقانونی به کیف پول‌های مختلف منتقل شده بود. بیشترین هدف پل فانتوم بود که تقریباً 122 میلیون دلار رپد بیت کوین (WBTC)، کوین USD، تتر و سایر آلتکوین‌های دزدیده شده از دارایی‌های آن بود.

توییتر

به نظر می‌رسد هک دیگری در مالتی‌چین اتفاق افتاده است. این مورد روی کاربران در بایننس یا خود بایننس تأثیر نمی‌گذارد. ما مدتی قبل همه دارایی‌ها را مبادله کرده‌ایم و سپرده‌ها را بسته‌ایم.

— سی زد بایننس (@cz_binance) 7 جولای 2023

در پاسخ، مالتی‌چین اکیداً به کاربران توصیه می‌کند که تمام فعالیت‌های پروتکل را متوقف کرده و هر گونه تأییدیه قرارداد مرتبط با آن را لغو کنند. این اقدام پیشگیرانه تا پایان تحقیقات و ارائه توضیحات جامع توصیه شد.

در طول تحقیقات،چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس به دنبال کنندگان توییتر خود اطلاع داد که صرافی از حمله آسیبی ندیده است و به آنها اطمینان داد که همه وجوه امن هستند. علاوه بر این، او تأیید کرد که بایننس قبلاً یک سواپ دارایی را اجرا کرده بود و مدتی پیش پذیرش سپرده از مالتی‌چین را متوقف کرد.

مواردی از هک‌های توییتر مانند این به طور فزاینده‌ای در صنعت کریپتو رایج است. کاربران باید احتیاط کنند و از کلیک بر روی لینک‌های ناآشنا خودداری کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array